• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59641
+
-

مهار ۵۰۰ آتش‌سوزی در علفزارهای کرج

خبر
مهار ۵۰۰ آتش‌سوزی در علفزارهای کرج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ مورد حریق در علفزارهای این کلان‌شهر رخ داده که توسط نیرو‌های عملیات آتش‌نشانی مهار شده است.

به گزارش ایرنا، «محمد یساولی» اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار است. وی ادامه داد: بیشتر این آتش‌سوزی‌ها به خاطر بی‌احتیاطی مردم به‌ویژه صاحبان مزارع و باغ‌های کشاورزی رخ می‌دهد، به‌ویژه آن‌که کشاورزان به بهانه سوزاندن بقایای علوفه‌ها یا دفع آفات اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند و کنترل آن از دستشان خارج می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج با اشاره به وقوع رعد و برق طی چند روز گذشته در سطح استان البرز گفت: مردم به‌ویژه جوامع محلی پس از این رعد و برق‌ها برای برداشت قارچ کوهی به ارتفاعات استان می‌روند که همین امر باعث بروز برخی حوادث می‌شود.

این مسئول بیان داشت: از سوی دیگر در زمان وقوع رعد و برق مردم باید در اماکن امن قرار گرفته و از تیرهای چراغ برق و حریم کابل برق فشارقوی فاصله بگیرند. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به آغاز فصل سفرهای تابستانی گفت: مسافران باید از توقف و چادر زدن در کنار رودخانه‌ها به‌ویژه در زمان بارندگی خودداری کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید