• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58869
+
-

کمبود کلاس درس در البرز

گوناگون
کمبود کلاس درس در البرز

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز گفت: متناسب با افزایش تعداد دانش‌آموزان در البرز، کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده نمی‌شود. به گزارش ایرنا«محمدرضا اسپرورین» در نشست خیرین مدرسه‌ساز که در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج برگزار شد، بیان کرد: طی 20 سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز البرزی در تأمین کلاس‌های درس استان نقش مؤثری ایفا کردند که اگر تلاش آنها نبود با کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شدیم.

وی با بیان این‌که خیرین مدرسه‌ساز با مشکلاتی در زمینه تأمین زمین آموزشی و پیگیری روند اداری مواجه هستند، گفت: تأمین فضای آموزشی مناسب در کرج افزایش مشارکت‌های مردمی را می‌طلبد زیرا نمی‌توان تنها به ظرفیت بخش دولتی اکتفا کرد؛ نیمی از مدارس نوساز البرز توسط خیرین ساخته شده‌اند.

اسپرورین با اشاره به اضافه شدن بیش از 12 هزار دانش‌آموز به جمعیت البرز در هر سال اظهار کرد: این در حالی است که متناسب با افزایش تعداد دانش‌آموزان، کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده نمی‌شود؛ 1700 واحد مسکونی در محدوده کانون شهید فهمیده کرج و زندان رجایی‌شهر ساخته شده اما فضای آموزشی در این محل پیش‌بینی نشده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز با بیان این‌که این ناحیه بیشترین جمعیت دانش‌آموزی استان را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش این ناحیه در آستانه آغاز سال تحصیلی 99-98 با چالش‌های فراوان و کمبود فضای آموزشی و کلاس درس جهت ساماندهی دانش‌آموزان مواجه است که این موضوع، تداوم ایفای نقش خیرین را می‌طلبد.

«قاسم پوستین‌دوز» بیان کرد: خیرین فعال در امر مدرسه‌سازی، نقش بسزایی در ثبات و گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و اعتقادی قشر فرهنگی ایفا می‌کنند و قدردانی از آنها موجب الگوسازی برای نسل آینده و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید