• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58807
+
-

استقبال سرد تاکسی‌داران از نوسازی خودرو‌ها

خبر
استقبال سرد تاکسی‌داران از نوسازی خودرو‌ها

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با توجه به قیمت بالای تاکسی‌های نو، رانندگان تاکسی از طرح نوسازی خودروهای فرسوده استقبال نمی‌کنند. «مجید استادکاظمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سایت نوسازی خودروهای فرسوده پس از 2 سال باز شده و رانندگان تاکسی می‌توانند با ثبت‌نام برای خرید تاکسی نو اقدام کنند.

وی با اشاره به گلایه تاکسیداران از قیمت بالای خودروهای نو گفت: قیمت سمند در سایت نوسازی 78 میلیون و پژو 66 میلیون تومان است که پرداخت نقدی آن از توان بسیاری از تاکسیداران بر نمی‌آید. وی توضیح داد: این قیمت بالا انگیزه بسیاری را برای شرکت در طرح نوسازی از بین برده چون امکان خرید خودروی نو برای بسیاری از رانندگان تاکسی وجود ندارد و آنها مجبورند برای گذران زندگی با همان تاکسی‌های قدیمی سر کنند.

این مسئول عنوان کرد: علیرغم افزایش تورم و بالا رفتن قیمت خودروهای نو، ارزش اسقاط تاکسی‌های فرسوده بالا نرفته و چیزی بین 5 تا 5/5 میلیون تومان از رانندگان خریداری می‌شود که به‌هیچ‌وجه به سود تاکسیداران نیست. وی با بیان این‌که سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر در قیمت‌گذاری خودروهای نو دخالتی ندارد، افزود: قیمت‌گذاری خودروها خارج از حیطه وظایف سازمان است و هیچ دخالتی در این حوزه ندارد.

استادکاظمی گفت: اتحادیه تاکسیداران به دنبال فراهم آوردن شرایطی برای پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی هستند تا با مشکلات کمتری بتوانند برای خرید تاکسی نو اقدام کنند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل تردد تاکسی‌های شهرهای اقماری در کرج اشاره کرد و گفت: تاکسیداران کرجی از مسافرکشی تاکسیداران شهرهای اقماری اطراف گلایه دارند، ولی واقعیت این است این مشکل تازه‌ای نبوده و نظارت در این خصوص به‌سادگی نیست.

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج توضیح داد: گشت‌های سازمان در صورت مشاهده این تاکسی‌ها اعمال قانون لازم را انجام می‌دهند، ولی باید برای حل این معضل فکری اساسی کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید