• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58859
+
-

تحصیل 2500 دانشجوی علوم پزشکی در البرز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از 60‌درصد کارخانجات دارویی کشور در البرز مستقر است. به گزارش ایسنا «محمد نوری سپهر» اظهار کرد: البرز به عنوان قطب دارویی، 60 درصد کارخانجات دارویی فعال کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۶۰‌درصد کارخانجات دارویی در البرز هستند، افزود: بزرگ‌ترین کارخانجات مواد غذایی در البرز مستقر هستند که سبب بالندگی در استان می‌شود. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این مطلب که به صورت اجتناب‌ناپذیر باید تحقیقات بنیادی و کاربردی را انجام دهیم، گفت: تحقیقات کاربردی زودبازده است و با چند شرکت بزرگ در زمینه گیاهان دارویی تفاهمنامه داریم.

نوری سپهر با بیان این‌که مرکز رشد در بخش تحقیقات کاربردی فعال است و ۱۰ شرکت در این مرکز ثبت شده که مورد حمایت ما نیز هستند، بیان کرد: در سال ۸۸ با ۷ هیات علمی 3 طرح داشتیم که این تعداد در سال ۹۷ به ۱۱۰ طرح تحقیقاتی رسیده است. معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این‌که در بحث مقالات هم جهش‌های خوبی داریم، گفت: در حال حاضر 2500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول تحصیل هستند.

نوری سپهر با بیان این مطلب که در البرز چند مرکز تحقیقاتی داریم، عنوان کرد: مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیردار، مرکز تحقیقات  HSEو مرکز تحقیقات SDH و مرکز تحقیقات پروبیوتیک و مکمل‌های غذایی از جمله مراکز استان هستند.
وی افزود: در سال ۲۰۱۸ توانسته‌ایم ۲۹۸ مقالات بین‌المللی در جهان ارائه دهیم که این تعداد در چند ماهه سال ۲۰۱۹ به ۱۴۰ رسیده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۰ قطب دارند که البرز در قطب 6 قرار دارد، ادامه داد: البرز، قزوین، زنجان، قم، اراک، خمین و ساوه در قطب 6 هستند. معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به تازه‌های نشر این معاونت در سال گذشته گفت: سال ۹۷، 7 عنوان کتاب با لوگوی دانشگاه چاپ کردیم. وی با بیان این‌که در ششمین جشنواره مقالات، ابداعات و اختراعات رویش گوهرنگ عنوان برتر را کسب کردیم، گفت: ۱۲ اختراع در سامانه وزارت بهداشت ثبت کرده‌ایم.

نوری سپهر با بیان این‌که یک تا 3‌درصد بودجه اجرایی هر دستگاه سهم اعتبارات پژوهشی است، ابراز کرد: رویکرد ما ارتزاق از بودجه عمومی نیست و با اختصاص همین بودجه هم می‌توان اقدامات زیادی انجام داد. وی گفت: سال گذشته اعتبار پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز 2 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید