• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58567
+
-

وقوع ۱۸ آتش‌سوزی در منابع‌ طبیعی خوزستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱۸ فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های ۶ شهرستان استان رخ داده است. «علیرضا جمشیدیان» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بیشترین وسعت این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان‌های ایذه و بهبهان ثبت شده که به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر ِدچار آتش‌سوزی، عملیات اطفا طول کشیده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های اندیکا، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان هم آتش‌سوزی‌هایی به وقوع پیوسته که در همان ساعت اولیه مهار شده است. به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، وسعت حریق و میزان خسارت آتش‌سوزی‌های یادشده هنوز مشخص نیست و در حال کارشناسی و برآورد خسارت هستیم.

جمشیدیان افزود: در سال آبی ۹۸-۹۷ پوشش مرتعی استان به دلیل بارندگی‌های مناسب غنی شده است و از طرفی گرم شدن هوا باعث می‌شود این عرصه‌ها مستعد آتش‌سوزی شوند. وی با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین نیازهای استان در هنگام اطفای حریق، بالگرد و بالگرد آبپاش است، گفت: ۲ سال پیش که خوزستان از نظر میزان حریق در وضعیت بحرانی بود از طریق مدیریت بحران اعتباراتی برای تهیه امکانات انفرادی اختصاص داده شد.

مدیر کل منابع طبیعی خوزستان یادآور شد: در دشت می‌توان با اقداماتی همچون آتش‌بُر از سرایت آتش جلوگیری کرد، اما در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور راهی برای پیشگیری از وقوع آتش نیست و فقط می‌توان با آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم بومی از سرایت آتش جلوگیری و آن را مهار کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید