• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58546
+
-

ادارات خوزستان فردا تعطیل هستند

استاندار: ادارات استان به دلیل افزایش دما و برای مدیریت مصرف برق، فردا تعطیل هستند

استاندار خوزستان گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان چهارشنبه ۲۲ خرداد به علت افزایش دما تعطیل هستند. «غلامرضا شریعتی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به تداوم استقرار هوای گرم تا حداقل اواخر هفته جاری در خوزستان و انتظار دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر در بسیاری از نقاط استان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه‌جویی در مصرف برق، پیشگیری از وقوع حادثه و قطع احتمالی برق و رعایت حال شهروندان روز چهارشنبه تعطیل هستند.

وی افزود: زمان اتمام کار همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح خوزستان به جز مراکز امدادی، درمانی و خدمات‌رسان عمومی، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی و آتش‌نشانی‌ها در روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد هم ساعت ۱۲ است.شریعتی گفت: امتحانات همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد بدون تغییر و براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شوند.

طبق اعلام هواشناسی خوزستان، به دلیل ورود جبهه گرم به استان از سه‌شنبه هفته جاری، اغلب مناطق این استان از بعدازظهر این روز دمای ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند. استان خوزستان به دلیل گرمسیر بودن و استفاده از وسایل خنک‌کننده بیشترین مصرف برق را در سراسر کشور دارد و تعطیلی ادارات آن می‌تواند در جبران کمبود برق شهروندان موثر واقع شود. سال گذشته نیز به دلیل افزایش دمای هوا به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر چندین روز ادارات دولتی تعطیل شدند و همین امر باعث مدیریت مصرف برق در استان شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید