• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58561
+
-

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در قلعه والی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ایلام از برگزاری نمایشگاه صنایع ‌دستی و سوغات محلی در بنای تاریخی قلعه والی شهر ایلام خبر داد. «عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته صنایع ‌دستی تا 24 خرداد برپاست و غرفه‌های آن به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و هنرمندان استان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه در ۳۰ غرفه عرضه و فروش محصولات صنایع ‌دستی و سوغات محلی هر روز پذیرای علاقه‌مندان است، افزود: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه با تخفیف ویژه به مشتریان عرضه می‌شود.شنبه‌زاده به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: برپایی سیاه‌چادر به منظور انجام فعالیت‌های عشایری مختص استان و پخت نان و غذاهای محلی و همچنین اجرای برنامه فرهنگی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام ادامه داد: گلیم نقش‌برجسته، گلیم ساده، جاجیم‌بافی، احرامی‌بافی، بافت سیاه‌چادر، گیوه‌بافی، نمدمالی، معرق نمد، حصیربافی، چیغ یا چیت‌بافی، معرق، سفالگری، کاشی معرق، منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی، نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم‌سازی و سرمه‌دوزی از جمله رشته‌های صنایع‌ دستی استان ایلام هستند که بسیاری از آنها در نمایشگاه یادشده عرضه می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید