• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58499
+
-

ثبت 175 اثر تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد: در ۲۸۰ هکتار از وسعت این شهر بناهای تاریخی وجود دارد

در استان
ثبت 175 اثر تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: ۱۷۵ اثر تاریخی در این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار دارند. به گزارش ایرنا «حجت‌الله یارمحمدی» با بیان این‌که در ۲۸۰ هکتار از وسعت شهر بروجرد بناهای تاریخی وجود دارد، گفت: بروجرد دارای خانه‌های تاریخی، مساجد، حمام‌ها و اشیای تاریخی فراوانی است که حفاظت از آنها به توجه ویژه مردم و مسئولان نیاز دارد. وی افزود: هم‌اکنون ۲۰ مسجد تاریخی شهرستان بروجرد نیازمند مقاوم‌سازی، بهسازی و مرمت هستند که از جمله آنها از نظر شاخص مسجدجامع و از نظر وسعت مسجد امام‌خمینی(ره) است.

یارمحمدی اظهار کرد: با همکاری ستاد بازآفرینی که زیر نظر اداره راه و شهرسازی فعالیت می‌کند، اقدامات خوب و قابل‌ توجهی در زمینه حفاظت از بناهای تاریخی بروجرد و نظارت میراث ‌فرهنگی این شهرستان انجام‌ شده است. از جمله این اقدامات حفاظت از بازار تاریخی و آغاز عملیات حفاظت از سرای حافظیه و سرای قیصریه است.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی بروجرد ادامه داد: ۴۳ حمام تاریخی از دوره‌های قبل در بروجرد وجود دارند که قرار است بر اساس اولویت‌ مرمت، بهسازی و بازسازی شوند. البته، به دلیل تعداد بالای حمام‌های تاریخی، امکان مرمت همه آنها وجود ندارد و تنها برای حمام‌هایی که پروانه ثبتی دارند اقدامات مرمتی و حفاظتی انجام خواهد شد. این مسئول با بیان این‌که سالانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بروجرد بازدید می‌کنند، گفت: این شهرستان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید