• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58239
+
-

۱۴ عملیات هوایی اورژانس در تعطیلات

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز از انجام ۱۴ عملیات هوایی اورژانس استان در ایام تعطیلات خردادماه خبر داد.

 «مهرداد بابایی» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: اورژانس استان البرز در تعطیلات نیمه خرداد ضمن استقرار ناوگان خود در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، با حضور در ۱۲۱ تصادف جاده‌ای، به ۱۴۵ مصدوم بدحال خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محور کرج - چالوس از دوشنبه هفته گذشته مصادف با آغاز تعطیلات شاهد ترافیک سنگین و بی‌سابقه‌ای بود.
به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز، طی هفته گذشته با انجام ۱۴ عملیات هوایی ۲۲ مصدوم و بیمار بدحال توسط اورژانس البرز به مراکز درمانی منتقل شدند.

بابایی یکی دیگر از خدمات اورژانس استان در ایام تعطیلات را استقرار 2 درمانگاه صحرایی در پارکینگ ضلع غربی حرم مطهر امام راحل اعلام کرد و گفت: ۲۵۷ نفر از زائران با مراجعه به این درمانگاه‌ها از خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی برخوردار شده و 2 نفر از آنها توسط آمبولانس‌های اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی همچنین به استقرار نیروهای عملیاتی اورژانس در مصلاها و مساجد جامع استان در روز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: این مهم در راستای اجرای طرح کشوری پایش فشارخون انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز نیز گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر این استان در تعطیلات چند روز اخیر ۴۹۰ مورد خدمات امدادی به گردشگران و حادثه‌دیدگان ارائه کردند.
«ناصر چرخ‌ساز» افزود: از مجموع حوادث، ۵۸ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای، ۴۱۰ نفر خدمات مناسبتی، یک مورد ساحلی و دریایی، ۱۴ مورد کوهستان و 7 مورد حضوری بوده است.

وی اضافه کرد: در این حوادث ۲۵ نفر مصدوم شدند که ۱۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و بقیه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.
چرخ‌ساز عنوان کرد: در این مدت ۱۶ پایگاه امداد و نجات، ۲۴ تیم عملیاتی با ۳۱ دستگاه آمبولانس عملیات امداد و نجات در سطح استان خدمات امدادی ارائه کردند.
وی اظهار کرد: شماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در استان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید