• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 11 خرداد 1398
کد مطلب : 57400
+
-

امروز انجام می‌شود

عرضه یک اوراق سلف پرسود در بورس‌کالا

پذیره‌نویسی 200میلیارد تومان اوراق سلف پلی‌اتیلن شرکت پتروشیمی ایلام از امروز در بورس‌کالا با نرخ سود دست‌کم 27درصد در بورس‌کالا آغاز می‌شود.
به‌گزارش همشهری، آنطور که بورس‌کالا اعلام کرده قرار است از امروز شرکت پتروشیمی ایلام پلی‌اتیلن سنگین فیلم که در این شرکت تولید می‌شود را در قالب اوراق سلف موازی استاندارد بفروشد. با توجه به نرخ سود 27درصدی که برای این اوراق درنظر گرفته شده است می‌توان انتظار داشت فروش این اوراق با استقبال بازار مواجه شود. هم‌اکنون بالاترین نرخ سودی که سرمایه‌گذاران در خارج از بازار سرمایه دریافت می‌کنند 20درصد است که در برخی بانک‌ها پرداخت می‌شود؛ به این ترتیب می‌توان گفت این اوراق بالاترین نرخ سود را به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند.

نحوه فروش اوراق
بر این اساس، امروز 19.5میلیون قرارداد سلف با قیمت ۱۰۳هزار ریال عرضه خواهد شد.طبق اطلاعیه بورس‌کالا معاملات ثانویه این اوراق تا ۱۱ آذر ۹۹ ادامه خواهد داشت. حجم عرضه اولیه ۲۱ هزار و ۴۴۸ تن تعیین شده است. درصورتی‌که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره‌نویسی نشود، متعهد پذیره‌نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین درصورتی‌که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از اوراق پذیره‌نویسی نشود، متعهد پذیره‌نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

نرخ سود
براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲درصد؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در 2حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « 128درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه‌گذاران بازده ۱۸‌ماهه حداقل 27درصدی خواهد داشت. اما درصورتی‌که شرکت پتروشیمی ایلام نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت ۱۲۸.۵درصد قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازده ۱۸ماهه اوراق سلف در سررسید حداکثر ۲۸.۵درصد خواهد بود. براساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق ۱۸‌ماه پس از عرضه اولیه بوده و دوره تحویل حداکثر یک‌ ماه پس از سررسید اوراق است.

این خبر را به اشتراک بگذارید