• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 53022
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

تکرار فاجعه پلاسکو با عدم‌ترمیم بافت‌های فرسوده در راه است
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تکرار فاجعه پلاسکو با عدم‌ترمیم بافت‌های فرسوده کلانشهرها در راه است، گفت: همکاری کسبه و مسئولان اجرایی برای بازسازی بافت‌های فرسوده یک اصل قطعی است. مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت تکرار فاجعه پلاسکو بر اثر بافت‌های فرسوده در کشور، گفت: بسیج تمام دستگاه‌های عمرانی مرتبط برای بهبود وضعیت عمرانی بافت‌های فرسوده پایتخت از ضروریات است زیرا پیشگیری از درمان هزینه‌های بسیار نازل‌تری به‌همراه دارد و از همین‌رو با ریزش بناهای فرسوده نه‌تنها خسارت مادی را باید پوشش داد، بلکه باید آسیب‌های اجتماعی جامعه را نیز در این راستا مرتفع کرد.  کیان‌پور افزود: براثر وقوع حادثه پلاسکو، نه‌تنها شاهد شهادت آتش‌نشانان غیور این مرز و بوم بودیم، بلکه بر اثر این حادثه بسیاری از کسبه شغلشان را از دست دادند بنابراین ما هم‌اکنون هشدار می‌دهیم که اگر فکر اساسی برای ساختمان‌های فرسوده در سراسر کشور نشود، تکرار حادثه پلاسکو محتمل خواهد بود.

  مشکل قطعه هنرمندان بهشت‌‌زهرا برای ۱۵سال حل شد
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا ضمن اشاره به اینکه بهشت‌زهرا روزانه حدود ۵۰ تا ۷۰هزار نفر مراجعه‌کننده دارد، به شهر نوشت گفت: «مشکل قطعه هنرمندان  را با ساخت ۲۲۰قبر 3طبقه برای ۱۵سال حل کردیم.» سعید خال در جمع تیم تهرانگردی که به‌مناسبت روز ارتش از مزار شهدای ارتش آغاز شد، عنوان کرد: «60هزار نفر در سال از خدمات سازمان بهشت‌زهرا استفاده می‌کنند و حدود ۱۳ الی ۱۸ هزار نفر به شهرستان‌ها ارسال و حدود ۴۳هزار نفر نیز در بهشت‌زهرا دفن می‌شوند. در سال گذشته ۵۷هزار و ۱۹۸نفر اطلاعاتشان وارد سایت سازمان بهشت‌زهرا شد. ناوگان درون‌شهری بهشت‌زهرا ۵میلیون کیلومتر و ناوگان برون‌شهری ۹میلیون کیلومتر مأموریت انجام دادند.»  به‌گفته مدیرعامل سازمان بهشت‌‌زهرا ، در پنجشنبه و جمعه آخر سال
 ۳ الی ۵ میلیون نفر به بهشت‌زهرا آمدند. او با اشاره به اتخاذ تدابیر ترافیکی برای جلوگیری از بروز ترافیک در مسیرهای بهشت‌زهرا تأکید کرد: خوشبختانه امسال درپی موافقت پلیس برای باز شدن درهای بهشت‌زهرا به‌مدت ۴۸ساعت، شاهد کاهش ترافیک بودیم.  

اجرای طرح «هر دهیاری یک همراهی» برای کمک به سیل‌زدگان
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: «در بودجه سال‌جاری، رقمی معادل 55هزار میلیارد ریال به دهیاری‌ها اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته 2برابر افزایش داشته است.» به گزارش ایسنا، سعید جندقیان در نشست مردم‌نگاری و هویت در کاشان، عنوان کرد: «بارندگی‌های فروردین باعث شد که نزدیک به 4500روستای کشور درگیر مشکلات شوند و هم‌اکنون نیازمند کمک هستند. سازمانی به گستردگی 38هزار دهیاری کشور دارای ظرفیت گسترده‌ای از امکانات، ماشین‌آلات و منابع مالی هستند که می‌توانند در زمان ضرورت به یکدیگر کمک کنند.» معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: «با هدف جلب این مشارکت همگانی و کمک‌رسانی به روستاییان سیل‌زده، طرح «هر دهیاری یک همراهی» اجرا می‌شود که دهیاری‌های کشور توانمندی‌های خود را برای نجات و بهسازی مناطق سیل‌زده به‌کار می‌گیرند. هم‌اکنون 500روستا برای هدف گردشگری تعیین شده است که می‌تواند منبع درآمد پایدار برای روستاییان باشد، اما نیازمند آن است که دهیاران آنها آموزش‌های مرتبط با زبان، مبانی گردشگری و آینده‌پژوهی را فرابگیرند. » 

  اطلاعیه شهرداری تهران درخصوص پیام تبریک منتسب به حناچی
شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای گذشته پیامی از جانب شهردار تهران خطاب به داور نظری، قائم‌مقام سابق معاونت منابع انسانی شهرداری تهران و شهردار فعلی یزد منتشر شد که اصل این پیام توسط معاونت رسانه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تکذیب می‌شود. به گزارش همشهری، در متن این اطلاعیه آمده است: «معاونت رسانه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از انتخاب آقای داور نظری قائم‌مقام سابق معاونت منابع انسانی شهرداری تهران به‌عنوان شهردار شهر جهانی یزد و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان در مدیریت این شهر مذهبی و تاریخی، به اطلاع‌ می‌رساند پیام تبریکی که از قول دکتر حناچی شهردار محترم تهران برای ایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده صحت ندارد. دکتر حناچی نیز همچون سایر پرسنل شهرداری تهران برای دکتر نظری شهردار منتخب یزد آرزوی موفقیت و توفیق خدمت بیشتر به شهروندان مومن‌ و فهیم دارالعباده یزد را دارند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید