• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232973
+
-

خبرهای کوتاه از دنیای سیاست

  مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی، تعمیق مناسبات 2ملت را زمینه‌ساز وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی ارزیابی کرد.
  سرهنگ پاسدار احمدرضا افشاری، از نیروهای مستشاری سپاه در سوریه، بر اثر جراحت‌های وارده ناشی از بمباران هوایی به شهادت رسید.
  ستاد مرکزی اربعین از زائران خواست با توجه به آمادگی‌ کامل مرز خسروی و پیش‌بینی وسایل حمل‌ونقل کافی از طرف عراقی، عبور از این مرز را در برنامه خود قرار دهند.
  سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نمازجمعه تهران تأکید کرد: رسانه‌ها و جریان‎‌های سیاسی در تشکیل دولت وفاق ملی به رئیس‌جمهور کمک کنند.
  ستادکل نیروهای‌مسلح اعلام کرد، امیر عزیز نصیرزاده، جانشین این ستاد و وزیر پیشنهادی دفاع در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیتی ندارد.
  علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امورخارجه در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر بر لزوم تداوم اقدام‌های عملی برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه تأکید کرد.
  ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بر حق مشروع ایران برای دفاع از خود در برابر جنایات رژیم‌صهیونیستی تأکید کرد.
  جان کربی، مشاور امنیت‌ملی کاخ‌سفید گفت: اطلاعات واشنگتن حاکی از آن است که ایران تهدید خود را برای پاسخ به رژیم‌صهیونیستی کنار نگذاشته است.
  فرمانده نیروی‌دریایی آفریقای‌جنوبی که در راس هیأتی عالی‌رتبه به تهران سفر کرده ‌‌است، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید