• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52712
+
-

شهر عشاق والیبال، مهیای میزبانی جهانی

استاندار آذربایجان غربی: میزبانی از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال بهترین فرصت برای شناخت شهر تاریخی ارومیه است

گزارش ورزشی
شهر عشاق والیبال، مهیای میزبانی جهانی

هادی پناهی|  ارومیه - خبرنگار:


والیبال با خون مردم ارومیه عجین است و همین مساله موجب شده زیرساخت‌های این رشته ورزشی با وجود همه کمبود‌ها، بهتر از سایر رشته‌ها احداث شود. وجود سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه که از استاندارد‌ترین ورزشگاه‌های آذربایجان غربی است، در کنار هواداران پرشور این استان موجب شد تا فدراسیون جهانی والیبال با اعطای میزبانی هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ جهان در ارومیه موافقت کند. 

همچنین برای اولین بار در تاریخ والیبال کشورمان، رئیس فدراسیون جهانی به ایران و ارومیه سفر خواهند کرد. پخش جهانی مسابقات نیز میلیون‌ها علاقه‌مند را به پای تلویزیون خواهد کشید.


4 قهرمان قاره‌ای در ارومیه

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی می‌گوید: باهماهنگی‌های فدراسیون جهانی والیبال و فدراسیون جمهوری اسلامی ایران، ارومیه به عنوان میزبان مرحله سوم لیگ ملت‌های اروپا انتخاب شد. 
به گفته «نصرت ایراندوست» این بازی‌ها 24 تا 26 اردیبهشت در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌شود و به تایید رئیس فدراسیون جهانی والیبال بازی‌های این گروه، میلیون‌ها بیننده تلویزیونی از سراسر جهان خواهد داشت. 

ایراندوست می‌افزاید: این گروه که به گروه مرگ معروف شده است با حضور لهستان، روسیه، کانادا و ایران مسابقات خود را برگزار می‌کنند که همگی از مطرح‌ترین تیم‌های دنیا هستند به گروه مرگ معروف شده است و قطعا بازی‌های جذابی را در ارومیه شاهد خواهیم بود. 


رفع اشکالات برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار می‌کند: برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات به میزبانی ارومیه، قرار است نماینده فدراسیون جهانی آقای واسمر از آلمان در ارومیه حضور پیدا کند و بر اساس نظر او و همچنین نمایندگان فدراسیون کشورمان تغییراتی در کفپوش، اسکوربورد و رختکن‌های سالن غدیر ایجاد خواهد شد. 

ایراندوست با بیان این‌که یکی از مزایای میزبانی این مسابقات تکمیل زیرساخت‌هاست، ادامه می‌دهد: تا آغاز مسابقات، کفپوش استاندارد 3 رنگ مورد تایید fivb نصب و اسکوربورد سالن نیز سرویس‌کاری خواهد شد. هزینه نصب کفپوش 800 میلیون تومان است و بعد از مسابقات نیز برای بازی‌های لیگ استفاده خواهد شد. وی در پاسخ به این‌که آیا سیستم ویدئو چک که قبلا برای تامین آن در استان مشکلاتی به وجود آمده بود، در ورزشگاه غدیر نصب خواهد شد، بیان می‌کند: این مشکل نیز برطرف شده است و وجود دستگاه‌های ویدئو چک از لازمه‌های برگزاری مسابقات خواهد بود. بر این اساس، اصلا جای نگرانی وجود ندارد. البته باید این نکته را یادآور شوم که برای میزبانی این مسابقات در ارومیه استاندار آذربایجان غربی بسیار به روند کار کمک کرده‌اند. 


حضور رئیس فدراسیون جهانی

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی درباره زمان ورود تیم‌ها به ارومیه بیان می‌کند: تیم‌ها روز 21 اردیبهشت از استانبول وارد فرودگاه ارومیه خواهند شد. روزهای 24 تا 26 اردیبهشت مسابقات آغاز می‌شود و 27 خرداد نیز تیم‌ها ارومیه را ترک خواهند کرد. 

البته تیم‌ها می‌توانند زودتر نیز در ارومیه حضور پیدا کنند که در آن صورت هزینه‌ها بر عهده خودشان خواهد بود. به گفته ایراندوست، تیم‌های شرکت‌کننده در هتل پنج‌ستاره آنا اقامت خواهند داشت. برای اولین بار در تاریخ والیبال کشورمان، رئیس فدراسیون جهانی هم در تاریخ 25 خرداد مهمان والیبال‌دوستان ارومیه‌ای خواهد بود. وی درباره هزینه‌های این مسابقات می‌گوید: برآوردهای ما حاکی از آن است که 3 میلیارد تومان هزینه کل برگزاری مسابقات خواهد بود.  این مسئول بیان می‌کند: با رایزنی‌های انجام‌شده، از 16 داور حاضر در مسابقات، 12 نفر ارومیه‌ای خواهند بود. 

ایراندوست با اشاره به جلسات برگزارشده برای هماهنگی‌های برگزاری این رقابت‌ها، بیان می‌کند: در بحث تشریفات، کنترل ترافیک، اسکورت تیم‌ها و... هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها انجام شده است و می‌توان گفت از آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات برخوردار هستیم. 


جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود 

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی در محل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به این‌که تغییرات لازم در محل برگزاری مسابقات از جمله نصب کفپوش‌های مخصوص (Gerflor) انجام شده است، تاکید می‌کند: به هیچ عنوان نباید مشکلی در زمینه برگزاری مسابقات وجود داشته باشد و یک جلسه هماهنگی دیگر باید میان همه دستگاه‌ها برگزار شود تا همه جوانب کار به دقت بررسی شود.

«محمدمهدی شهریاری» با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزشی در شهر ارومیه اظهار می‌کند: این شهر در سال‌های اخیر نیز میزبان چند رویداد بین‌المللی از جمله رقابت‌های کاپ آسیا در رشته والیبال بوده و این بار هم این رویداد مهم ورزشی بهترین فرصت برای شناخت شهر تاریخی ارومیه، مخصوصا ورزش اول شهرش یعنی والیبال خواهد بود.

سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی نیز در این دیدار عنوان می‌کند: تاکنون از اقدامات انجام‌شده رضایت دارم و نکات مد نظر فدراسیون و همچنین ناظر فدراسیون جهانی fivb به‌خوبی اجرایی شده است. در این باره نیاز است تا 80 اتاق مناسب برای اقامت تیم‌ها به همراه اینترنت پرسرعت مورد تایید فدراسیون جهانی نیز پیش‌بینی شود. 
«افشین داوری» با اشاره به این‌که سالن غدیر از ورزشگاه‌های استاندارد کشور است، می‌گوید: با توجه به این‌که این مسابقات میلیون‌ها بیننده تلویزیونی خواهد داشت و همچنین علاقه‌مندان زیادی به ارومیه سفر خواهند کرد، نیاز است تا سالن و ورودی آن هم به نحو مناسبی، زیباسازی شود. 


قدرت‌های والیبال جهان در ارومیه

مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ جهان با حضور ۱۶ تیم قدرتمند جهان در کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد که ایران نیز با توجه به زیرساخت‌های خوبش با نظر مثبت این فدراسیون جهانی میزبان تعدادی از بازی‌های این رقابت‌های جهانی خواهد بود. این مسابقات از ۱۰ خرداد تا ۹ تیر در طول ۶ هفته در کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد و طبق تصمیم فدراسیون جهانی والیبال هفته اول این مسابقات در چین، هفته دوم در ژاپن، هفته سوم و چهارم در ارومیه و اردبیل، هفته پنجم در بلغارستان و هفته ششم در آمریکا برگزار خواهد شد که میزبانی ایران در این دوره از مسابقات بهترین فرصت تاریخی برای والیبال کشور است. در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ تیم‌های چین، ایران، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آرژانتین، برزیل، کانادا، لهستان، روسیه، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، بلغارستان، صربستان و آمریکا حضور دارند که رقابت تیم‌های ایران، کانادا، روسیه و لهستان به عنوان گروه مرگ این مسابقات به میزبانی ارومیه برگزار خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید