• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51840
+
-

خسارت 50 میلیارد تومانی به راه‌های همدان

خبر
خسارت 50 میلیارد تومانی به راه‌های همدان


حمید نصرتی قانعی|  همدان - خبرنگار:


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: بارش‌های شدید اخیر 50میلیارد تومان به راه‌های ارتباطی استان خسارت زده است.  

حمید پرورشی با یاد‌آوری این‌که استان همدان برای کمک شهرستان الیگودرز به عنوان معین انتخاب شده است، افزود: در نوروز امسال که بارش‌ها به سیلاب تبدیل شد و براساس اعلام سازمان‌های مسئول در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود، حدود 850 کیلو‌متر از راه‌های ارتباطی استان همدان آسیب دید.

 وی ادامه داد: استان همدان 5 هزار و 400 کیلو‌متر راه ارتباطی اصلی و فرعی دارد که از این مقدار راه 5 هزار و 114 کیلو‌متر آسفالته است. همچنین در بارش‌های اخیر در استان همدان 37 دستگاه پل تخریب شد که به حدود 700 میلیون تومان هزینه بازسازی نیاز دارد.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان هم گفت: در نوروز امسال حدود 6 میلیو‌ن تردد خودر‌و از جاده‌های استان همدان ثبت شد.  صفر صادقی‌راد افزود: در این مدت ناوگان مسافری استان همدان به 203 هزار و 515 نفر خدمات سفر ارائه کرده و افزایش قیمت بلیت هم هر سال بین 15 تا 20 درصد قیمت مصوب است.


خسارت سیلاب به راه‌های ملایر

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ملایر گفت: بارندگی و سیلاب‌های اخیر حدود 20 میلیارد ریال به حوزه راه‌های ارتباطی این شهرستان خسارت وارد کرد. این رقم غیر از حوزه راه‌های روستایی است. 

سیداسماعیل صفوی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بر اثر بارندگی و سیلاب‌های اخیر به بیش از 40 دهنه پل در این شهرستان خسارت عمده وارد شد.  وی ادامه داد: سیلاب‌ها همچنین به حدود صد کیلومتر از راه‌های روستایی ملایر خسارت زد که برای مرمت و بازسازی آنها به اعتباری حدود 20 تا 30 میلیارد ریال نیاز است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید