• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51855
+
-

انتخاب شهردار رشت، دوشنبه آینده

عضو شورای شهر: وزارت کشور هنوز دلایل خود را برای رد صلاحیت سومین منتخب شهرداری رشت اعلام نکرده است

مدیریت شهری
انتخاب شهردار رشت، دوشنبه آینده

مهسا طالبی|  رشت - خبرنگار:


سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارسال برنامه‌های نامزدهای شهرداری رشت تا پایان هفته جاری گفت: شهردار رشت دوشنبه هفته آینده در جلسه علنی شورا از بین گزینه‌های تصدی این جایگاه انتخاب می‌شود.

به گزارش همشهری «فاطمه شیرزاد» با اشاره به زمان انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: گزینه‌های تصدی جایگاه شهردار رشت تا پایان ساعت اداری پنجشنبه هفته جاری برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورا ارسال می‌کنند و اعضای شورا پس از بررسی برنامه‌های آنان روز دوشنبه (۲۶ فروردین‌) نسبت به انتخاب شهردار آینده رشت اقدام خواهند کرد.
وی با تاکید بر این‌که اعضای شورا تمام تلاش خود را برای انتخاب شهرداری اصلح و جامع‌الشرایط به کار گرفته‌اند، بیان کرد: اعضای شورای رشت پیش ‌از این در 3 مرحله نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرده اند اما متاسفانه تاکنون این مهم به نتیجه نرسیده است.

شیرزاد با اذعان به دغدغه بحق شهروندان گفت: امیدواریم دوشنبه هفته آینده با رأی قاطع اعضای شورا این وظیفه به انجام برسد و پس از مدت‌ها رضایت شهروندان جلب شود.رئیس شورای شهر رشت هم در تشریح تایید‌نشدن سومین گزینه شهرداری رشت گفت: این جای تعجب است که چرا سه منتخب شورای شهر ازسوی وزارت کشور تایید نمی‌شوند و این اصلا برازنده نیست تمام اشتباهات به گردن شورای شهر رشت انداخته شود.

«امیرحسین علوی» به تاییدنشدن منتخب شورای شهر رشت برای تصدی پست شهرداری از سوی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: اگر چه نماینده ولی فقیه در استان گیلان در نمازجمعه هفته‌های گذشته از نبود شهردار در این شهر گله‌‌مند بودند، اما باید در اینجا به همه مردم شهر رشت بگویم در این مدت هیچ‌کس به اندازه اعضای شورا پیگیر دریافت تایید وزارت کشور نبوده است.

وی با گلایه از این‌که در این مدت هیچ مسئولی از مدیران شهرداری درباره چگونگی اداره این شهر بزرگ ضمن حفظ آرامش بدون شهردار سوال نکرده است، بیان کرد: شهرداری رشت با ۴ هزار پرسنل موفق شد هزینه‌های پایان سال را به رغم وجود همه مشکلات مالی پرداخت کند.علوی با اشاره به این‌که حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم، اظهار کرد: این سکوت به رغم همه بی‌مهری‌ها فقط به خاطر مصالح عمومی است.

رئیس شورای شهر رشت از استاندار گیلان برای حل این مشکل درخواست کمک کرد و گفت: ۸ ماه پیش هم از استاندار گیلان کمک خواستم. امروز باز هم این درخواست را تکرار می‌کنم. 

به گفته وی همانند دفعات پیش برای انتخاب بهترین گزینه از صاحب‌نظران استان نظرخواهی خواهد شد تا بهترین فرد انتخاب انجام شود. 
در ادامه «بهراد ذاکری» از دیگر اعضای شورای شهر هم با اشاره به تاییدنشدن سومین منتخب شورای رشت از سوی وزارت کشور گفت: تاییدنشدن منتخب شورا برای تصدی پست شهرداری قصور وزارت کشور است.

این عضو شورای شهر رشت با بیان این‌که شورا پیش از رأی‌گیری علی‌قلیزاده، از وزارت کشور و نهادهای نظارتی برای تایید شهردار منتخب استعلام و پاسخ مثبت دریافت کرده بود، اظهار کرد: تا زمانی که وزارت کشور کتبا دلایل قانونی تاییدنشدن صلاحیت این منتخب را به شورای شهر رشت اعلام نکند، بر انتخاب خود اصرار دارم.

ذاکری با تاکید بر این‌که این موضوع باید از طریق رسانه اطلاع‌رسانی شده و انتقال داده شود، افزود: شورای شهر رشت پیش از رأی‌گیری برای تایید علی‌قلیزاده استعلام کرده بود. به همین دلیل شورا ایشان را انتخاب کرد ولی وزارت کشور وی را تایید نکرد. این روش برخورد پذیرفتنی نیست.

وی با انتقاد از عملکرد دوگانه وزارت کشور گفت: وزارت کشور هر روز عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهد. انتخاب اعضای شورا، انتخاب مردم است و وزارت کشور باید به این انتخاب احترام بگذارد.
ذاکری ادامه داد: انتخاب ما درست بوده و تمامی مراحل استعلام پیش از انتخاب طی شده بود. هرگونه تبعات اجتماعی این موضوع برعهده وزارت کشور است.
وی بیان کرد: ما در برابر دلایل موجه و قانونی تمکین می‌کنیم ولی انتخاب مجدد بر مبنای گزارش شفاهی از نظر بنده قابل قبول نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید