• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51471
+
-

سرقت 150میلیونی مأموران قلابی

کوتاه از حادثه
سرقت 150میلیونی مأموران قلابی


پسر جوان وقتی برای دوستش از وضعیت زندگی عمویش تعریف می‌کرد، تصورش را هم نمی‌کرد که او با استفاده از این اطلاعات نقشه سرقت میلیونی بکشد. به گزارش همشهری، در آخرین روزهای سال گذشته مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان دستبرد 150میلیون تومانی به خانه مردی تنها در خیابان سنایی قرار گرفتند. شاکی در توضیح ماجرا گفت: داخل خانه بودم که زنگ در به صدا درآمد. 4نفر از پشت آیفون خود را مأمور معرفی کردند و مشخصات کاملی درباره من و شرایط زندگی‌ام داشتند و گفتند که حکم بازرسی دارند. وقتی در را باز کردم، آنها گفتند که گزارش شده من خانه‌ام را به محل خرید و فروش مشروبات الکلی تبدیل کرده‌ام.

شوکه شده بودم و اجازه دادم خانه‌ام را بازرسی کنند اما وقتی وارد شدند به من حمله کرده و دست و پا و دهانم را بستند و در یکی از اتاق‌ها زندانی‌ام کردند. شاکی ادامه داد: آنها ساعاتی داخل خانه بودند و متوجه شدم در این مدت موفق شده‌اند گاوصندوقم را تخریب کنند. وقتی رفتند، حدود یک روز طول کشید تا موفق شدم دست و پایم را باز کنم اما چون در اتاق زندانی شده بودم با شکستن پنجره و کمک خواستن از همسایه موفق شدم خودم را نجات دهم و پس از آن فهمیدم که دزدان همه 150میلیون تومان پول نقدی را که داخل گاوصندوق بود، سرقت کرده‌اند.

با شکایت این مرد تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شد. مأموران شک نداشتند که سارقان با کمک یک آشنا نقشه سرقت را عملی کرده‌اند. چرا که اطلاعات کاملی از وضعیت زندگی مالباخته داشتند و می‌دانستند که او تنها زندگی می‌کند. در ادامه و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته در اطراف خانه شاکی، مأموران موفق به شناسایی دو خودروی پژو405و تیبا شدند که دزدان از آنها برای سرقت استفاده کرده بودند. خودروی 405تیم تحقیق را به جوانی 24ساله به نام مهرداد رساند.

وقتی مالباخته اسم مهرداد را شنید، گفت که او دوست برادرزاده‌اش است. در ادامه از برادرزاده مالباخته تحقیق شد و او گفت: من چندبار زمانی که می‌خواستم به خانه عمویم بروم دوستم مهرداد را هم با خودم بردم و در آن زمان از وضعیت زندگی او برایش گفتم اما هرگز تصور نمی‌کردم که او با استفاده از این اطلاعات دست به سرقت از عمویم بزند. کارآگاهان پلیس که مطمئن بودند مهرداد در جریان سرقت میلیونی نقش دارد، جست‌وجوهای خود را ادامه دادند تا اینکه محل زندگی او را در خیابان مفتح شناسایی و وی را دهم فروردین‌ماه دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به طراحی نقشه سرقت اعتراف کرد و مدعی شد که آن را با همدستی 3نفر از دوستانش به نام‌های سینا، فرزاد و محمود انجام داده‌ است. به این ترتیب همدستان او نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به مشارکت در سرقت اعتراف کردند. به گفته سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، متهمان پس از سرقت پول‌ها را تقسیم کرده بودند که محل نگهداری پول‌‌ها کشف و به مالباخته بازگردانده شدند. وی افزود: برای متهمان قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید