• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 17 فروردین 1398
کد مطلب : 51379
+
-

نوید رونق تولید در بوشهر

استاندار بوشهر:زمینه سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومانی در بخش‌های مختلف تولیدی فراهم شده است

اقتصادی
نوید رونق تولید در بوشهر

علیرضا برازجانی | بوشهر - خبرنگار:


در سال 98 که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است، مسئولان استان بوشهر در نظر دارند با برنامه‌‌ریزی مناسب و هدفمند واحدهای مختلف تولیدی را به تحرک وادارند تا در پرتو آن ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی زمینه بهره‌وری بیشتر را از ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف تحقق بخشند. 


اجرای طرح‌های توسعه‌ای

استاندار بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، شرط تحقق رونق تولید را در گرو حمایت از کالای ایرانی می‌داند و با تاکید بر این‌که امسال گام‌های مهم و موثری در این حوزه در واحدهای تولیدی و صنایع مولد استان بوشهر برداشته خواهد ‌شد به همشهری می‌گوید: اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در شهرک 2600 هکتاری شیلات با اعتبار 300 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و توسعه صنایع پایین‌دستی در منطقه پارس جنوبی از برنامه‌های مهمی است که به صورت جدی ظرف سال جاری در استان بوشهر شاهد به بار نشستن آنها خواهیم بود. 

«عبدالکریم گراوند» از افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر می‌دهد و می‌افزاید: یکی دیگر از برنامه‌های استان بوشهر در سال پیش رو، توسعه سرمایه‌گذاری در استان است و با اقداماتی که در این خصوص انجام شده است زمینه سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی و صنعتی فراهم شده است. انتظار می‌رود با ظرفیت‌های بی‌نظیری که استان بوشهر با بهره‌گیری از مواهب الهی همچون دریا و منابع عظیم دیگر از آن برخوردار است بتوانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم کنیم. 

وی بیان می‌کند: اجرای طرح‌های آب‌رسانی و آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان با تقویت اعتبارات مالی در اجرای سدها، نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی و اجرای طرح‌‌های آب‌شیرین‌کن از دیگر برنامه‌هایی است که در سال 98 در شهرها و روستاهای استان بوشهر عملیاتی و انجام می‌شود.
 افزون بر این با توجه به اعتبارات تصویب‌شده برای اجرای طرح‌های مختلف راهسازی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها، طرح‌های مهم عمرانی و خدماتی در استان بوشهر پیش‌بینی شده است که امیدواریم بخش عمده آنها در هفته دولت و دهه فجر به بهره‌برداری برسد .


دستاوردهای سفررئیس‌جمهور

استاندار بوشهر با اشاره به دستاوردهای سفر آخر سال گذشته رئیس‌جمهوری به استان بوشهر خبر می‌دهد: تصویب 1600 میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی از جمله برکات سفر رئیس‌جمهوری به استان بوشهر است که تصویب این میزان اعتبار ضمن تاثیرگذاری در شتاب توسعه، کمک بزرگی به استان بوشهر می‌کند. 


ساخت دهکده‌های گردشگری 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان این‌که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری به‌ ویژه در نقاط ساحلی است، می‌گوید: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نقاط برخوردار و مستعد استان بوشهر در دستور کار قرار 
دارد. «مهرداد ستوده» اضافه می‌کند: در بندر گناوه که با استقبال بسیار زیاد گردشگران مواجهیم قصد داریم با ساخت دهکده گردشگری به رونق و افزایش زیرساخت‌های گردشگری آن شتاب بدهیم. برهمین اساس 20 هکتار زمین به این مجموعه افزوده شده است و با برنامه‌‌ریزی صورت‌گرفته تا قبل از پایان امسال ساخت این دهکده به اتمام می‌رسد. 

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی دهکده‌های گردشگری در همه نقاط استان بوشهر ادامه می‌دهد: افزون بر دهکده گردشگری دریایی در بندر بوشهر و کنگان که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است به ‌زودی دهکده گردشگری نخل تقی در شهرستان عسلویه هم افتتاح می‌شود. همچنین سایر دهکده‌‌های گردشگری نقاط شمالی استان بوشهر در حال طراحی و عملیاتی شدن است. 


نوروز متفاوت 

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به ساحل زیبای گناوه، استقبال پرشور گردشگران از آن و قابلیت‌های گناوه در عرصه گردشگری تصریح می‌کند: نماینده مردم در مجلس برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری پیگیری‌هایی انجام داده‌ است و در بودجه امسال هم در شهرهای ساحلی استان بوشهر از جمله گناوه و دیلم اقدامات خوبی انجام خواهد شد تا مسافران در نوروز سال آینده با وضعیت جدیدتری در عرصه گردشگری در این شهرها مواجه شوند. 

ستوده با بیان این‌که حضور گردشگران و مسافران بیش از امکانات شهرهای گردشگرپذیر استان بوشهر است، می‌افزاید: با توجه به این‌که حضور و استقبال مسافران گسترده‌تر از امکانات موجود است باید امکانات در ابعاد گوناگون گردشگری افزایش یابد. اختصاص 20 هکتار زمین برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گناوه می‌تواند به اجرای این برنامه کمک مهمی کند.
وی با بیان این‌که دهه فجر امسال طرح‌های حوزه گردشگری افتتاح می‌شود توضیح می‌دهد: تلاش شده است عمر اجرای پروژه‌‌های عمرانی و زیرساختی کوتاه شود و در این زمینه اعتبارات تخصیصی هدفمند می‌شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهوری در اواخر سال قبل به استان بوشهر می‌گوید: سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان بوشهر این امکان را فراهم می‌کند که از ظرفیت‌ها بهتر استفاده شود. در این زمینه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام پروژه فاضلاب اعتباراتی مصوب شده است. در سفر استانی رئیس‌جمهوری، کمک بزرگی به استان بوشهر شد چراکه در این سفر 1669 میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مصوب شد .
ستوده اظهار می‌کند: علاوه بر این اعتبارات، مبالغی دیگر به آن افزوده می‌شود که با تصویب آنها اعتبارات استان بوشهر افزایش چشمگیری می‌یابد که قابل قیاس با اعتبارات سال 97 استان نیست و می‌تواند در بخش‌های مختلف تحولی شگرف ایجاد کند و در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فاضلاب گناوه و دیلم نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید