• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47918
+
-

کم فروشی بنزین؛ واقعیت انکارناپذیر

خبر: چند وقتی است که شهروندان از کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت گلایه دارند و شرکت ملی پالایش و پخش به جای رسیدگی به این مشکل تنها یک سامانه تلفنی 09627را برای طرح شکایت‌ها اعلام کرده که به‌دلیل ترافیک تماس‌ها و شکایت‌ها، عملا بسیاری از مردم از پیگیری شکایت خود منصرف می‌شوند.

 نقد: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چندی پیش گفته بود اگر مردم در هر جایگاهی، تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش اطلاع دهند تا این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.

پرسش اصلی از مسئولان این است که نظارت بر جایگاه‌های سوخت باید به‌گونه‌ای باشد که شائبه هوافروشی دست‌کم به حداقل ممکن کاهش یابد نه اینکه به گلایه و شکایت بینجامد و اگر واقعا جایگاهی تخلف کرده باشد، بهتر آن است به جای جریمه‌های پنهانی رسما نام آن اعلام شود. در تازه‌ترین نمونه کم‌فروشی بنزین همان بس که خبرنگار حوزه نفت و انرژی همشهری، چهارشنبه شب در یکی از جایگاه‌های سوخت در خیابان آفریقای تهران، مشاهده می‌کند شمارشگر نازل بنزین تا 62‌لیتر بنزین برای خودروی 206محاسبه کرده درحالی‌که ظرفیت باک این نوع خودرو درصورت خالی بودن کامل باک، حداکثر 45لیتر است. خبرنگار همشهری نقل می‌کند با وجود پرداخت هزینه 60‌لیتر بنزین (شما بخوانید بادهوا) آمپر بنزین خودرو پس از سوخت‌گیری همچنان تغییر نمی‌کند که مراجعه‌کننده به مسئول جایگاه اعتراض می‌کند و در نتیجه دوباره سوخت‌گیری می‌شود و این بار پس از نمایش عدد 38روی شمارشگر نازل بنزین، باک خودرو پر می‌شود اما با وجود این، متصدی جایگاه هزینه 60‌لیتر بنزین دریافتی را بازنمی‌گرداند. این تنها یکی از مصادیق بارز تخلف برخی جایگاه‌داران است. وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باید جلب اعتماد مردم را در این شرایط دشوار اقتصادی جدی بگیرند و نگذارند این سرمایه مردمی به‌خاطر سودجویی یا سهل‌انگاری برخی مخدوش شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید