• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 12 شهریور 1401
کد مطلب : 170389
+
-

اتحاد جریان‌های اسلامی ضرورتی انکارناپذیر

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به تلاش‎های دشمنان جهت ایجاد تفرقه بین کشورهای جهان اسلام، بر ضرورت اتحاد جریان‎های اسلامی و جلوگیری از هرگونه انشقاق تأکید کرد.
به‎گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست هم‎اندیشی وزیر امور خارجه و اعضای مجمع‎عمومی و اندیشمندان و مهمانان از ۱۱۸کشور با حضور آیت‎الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در وزارت امور خارجه برگزار شد، زمینه‎سازی برای هم‎اندیشی علما و پژوهشگران مسلمان در سراسر جهان را از دستاوردهای ارزشمند هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‎بیت(ع) خواند.
وی با تبیین جایگاه برجسته و اثرگذار مقام معظم رهبری در میان اندیشمندان و تحلیلگران جهانی، بینش و گفتمان حکیمانه، منطقی و به‎روز مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف را از افتخارات و سرمایه‌های ارزشمند جهان اسلام و مسلمانان جهان دانست.
امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ارائه تصویری نادرست و خشونت‌آمیز از چهره اسلام، ایجاد اجماع جهانی علیه خشونت، تمرکز بر گفتمان صلح و عدالت اسلامی و افشای ابعاد ساختگی و متعارض حقوق بشر غربی را ضرورتی انکارناپذیر در «جهاد تبیین» خواند. وی همچنین رویکرد، گفتمان و عملکرد سیاست‎ خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای عزت‌مداری، استقلال و صلح‌دوستی خواند و بر تداوم مسیر استقلال سیاسی و عزت ملی تأکید کرد. در این مراسم، 4تن از علما و فعالان شرکت‌کننده در هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از کشورهای ترکیه، لبنان، انگلیس و افغانستان طی سخنانی، دیدگاه‎های خود را بیان کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید