• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46953
+
-

کلنگ‌زنی و افتتاح 102 پروژه در استان بوشهر

در حوزه روستایی در دهه فجر بیش از ۳۷ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود

گزارش
کلنگ‌زنی و افتتاح 102 پروژه در استان بوشهر

علیرضا برازجانی|  بوشهر - خبرنگار:

حاصل تلاش یک‌ساله دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در قالب 102پروژه با اعتبار 960میلیارد تومان در دهه فجر رونمایی می‌شود. تعدادی از این پروژه‌ها در شهرها و روستاهای مختلف 10شهرستان استان بوشهر و در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، آموزشی، درمانی، آب و فاضلاب و ورزشی با حضور مسئولان استانی و نیز معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی دیگر هم آغاز می‌شود.


رویکرد امیدآفرینی در برنامه‌های دهه فجر

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه فجر در استان گفت: برنامه‌های دهه فجر در بوشهر باید با رویکرد امیدآفرینی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مانند کانون‌های مساجد، اصناف و دیگر عرصه‌ها برگزار شود.

«عبدالکریم گراوند» افزود: آنچه دشمنان مترصد استفاده از آن هستند تفرقه و اختلاف است چراکه آنها می‌دانند تنها از این طریق می‌توانند به اهداف خود دست یابند. دهه مبارک فجر فرصتی است تا با استفاده از آن اتحاد در جامعه بیش از پیش تقویت و مستحکم‌ شود.استاندار بوشهر با تاکید بر صرفه‌جویی در اجرای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: در برگزاری برنامه‌های این ایام از ریخت‌و‌پاش‌، اسراف و زیاده‌روی جلوگیری شود. دهه فجر فرصت مهمی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌هایی با رویکرد امیدآفرینی است و کارهای مهم در این ایام به سمع و نظر مردم رسانده شود.

گراوند با بیان این‌که بخشی از برنامه‌های دهه فجر در ایام فاطمیه برگزار می‌شود، تاکید کرد: حفظ حرمت ایام فاطمیه در این ایام مورد توجه قرار بگیرد و برنامه‌های شاد فرهنگی پس از این ایام اجرا شود.وی از افتتاح پروژه‌های عمرانی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: در ایام دهه فجر، بیش از 385 میلیارد تومان طرح و پروژه در استان بوشهر با حضور مقامات استانی و ملی افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.


افتتاح و بهره‌برداری از 960میلیارد تومان پروژه

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم با اشاره به این‌که در دهه فجر امسال بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با وجود تمامی تنگناهای مالی در هفته دولت امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری رسید و در دهه فجر امسال نیز بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر افتتاح می‌شود. این موفقیت نشانه تلاش همه مدیران و برنامه‌‌ریزی و حرکت در قالب سند عمرانی استان است.«مهرداد ستوده» افزود: اگر فقط در حوزه روستایی در دهه فجر بیش از ۳۷ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود، این توفیقات نشان‌دهنده برنامه‌ریزی در حوزه عمرانی است.

وی با اشاره به تصویب راه‌آهن بوشهر در شورای عالی اقتصاد کشور تصریح کرد: مردم از مدیران و مسئولان استان عمل‌گرایی و نتیجه کار را می‌خواهند و با حرف و شعار نمی‌توان مردم را راضی نگه داشت.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: پروژه بوشهر توریسم ۲۰۲۲ در سفر آینده هیات دولت به استان، مصوب خواهد شد و مطمئنا اعتباری که تخصیص می‌دهند به توسعه روستاهای هدف گردشگری و نیز 2 منطقه گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.ستوده تاکید کرد: پس از پایان برنامه‌های دهه فجر بلافاصله برنامه‌ریزی برای پروژه‌های هفته دولت ۹۸ را نهایی و مشروح خواهیم کرد و امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی و با عمل خود بتوانیم رضایت مردم را فراهم کنیم.


5 میلیارد تومان پروژه آب‌رسانی روستایی 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی روستایی استان در دهه فجر گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و ۸ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.
«روح‌الله طاهریان‌پور» اضافه کرد: قبل از انقلاب فقط 26 روستا در استان بوشهر از شبکه آب‌رسانی برخوردار بودند اما اکنون با توسعه پروژه‌ها و اجرای طرح‌های آب‌رسانی، 460 روستا با جمعیتی حدود 300 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به این‌که 97 درصد از جمعیت روستایی استان بوشهر تحت پوشش شبکه آب‌رسانی قرار دارند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت مخازن آب روستایی 280متر مکعب بود ولی اکنون ظرفیت مخازن ذخیره آب روستایی به 270 هزار متر مکعب رسیده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با بیان این‌که عمده آب آشامیدنی استان بوشهر از خارج از استان تامین می‌شود، تصریح کرد: 50 درصد آب روستاها از خط آب‌رسانی کوثر، 30 درصد از خط آب‌رسانی محرم و 20 درصد نیز از منابع محلی و داخل استان بوشهر تامین می‌شود.

 برای تامین پایدار آب استان بوشهر، ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها از سال 93 در دستور کار قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود 50 درصد منابع آبی روستاهای استان بوشهر تا دو سال آینده از این طریق تامین شود. اکنون 6 پروژه آب‌شیرین‌کن در مناطق مختلف ساحلی استان بوشهر طراحی و اجرایی شده که تا سال 1399 وارد مدار تولید می‌شود. همچنین برای حل مشکل آب روستاهای استان 10 حلقه چاه عمیق در دشتستان، دشتی و جم حفر و کف‌شکنی شده است که امید داریم تابستان سال آینده با کمترین چالش مواجه شویم. افزون بر این، 300 میلیارد تومان اعتبار برای 10 مجتمع آبی اختصاص یافته است که انتظار می‌رود تا سال 1400 وارد فاز بهره‌برداری شود.


افتتاح ۷۳ کیلومتر راه و بزرگراه

90میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی استان بوشهر افتتاح می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح ۷۳ کیلومتر پروژه راهسازی و بزرگراهی در ایام‌الله دهه فجر در استان بوشهر خبر داد و گفت: افتتاح کتابخانه عمومی و سالن اجتماعات از دیگر طرح‌‌هایی است که در این ایام اجرا می‌شود.

«فرزاد رستمی» اضافه کرد: طول بزرگراه‌های استان بوشهر اکنون به 685 کیلومتر افزایش یافته است. این در حالی است که استان بوشهر قبل از انقلاب طرح بزرگراهی نداشته است. همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طول راه‌های استان زیر یک‌هزار کیلومتر شامل جاده اصلی و روستایی بود که اکنون مسافت جاده‌های استان بوشهر افزون بر 4 هزار کیلومتر است.


140 میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۵ پروژه عمران شهری

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر از افتتاح ۱۳۵ پروژه عمران شهری در استان بوشهر با اعتبار بیش از 1400 میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد. «حمید بردستانی» گفت: این تعداد پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، مالیات بر ارزش افزوده و منابع داخلی اجرایی و عملیاتی شده است.
 با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر، مدت زمان اجرای اکثر پروژه‌های اجرا شده توسط شهرداری‌ها کمتر از یک سال بوده است.

 وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی شهرها در قالب آسفالت کوچه و معابر، خیابان‌سازی، زمین‌های ورزشی فوتبال و والیبال محله‌ای، بوستان‌های محله‌ای، پارک‌های بزرگ شهری و محوطه و ساحل‌سازی در شهرهای ساحلی است.
 بردستانی گفت: نوسازی مبلمان شهری، ساخت و توسعه و تجهیز پارک‌ها، تقویت و نوسازی خدمات آتش‌نشانی و آرامستان‌ها، پیاده‌روسازی، ساخت پیست دوچرخه‌سواری و جاده سلامت نیز از دیگر پروژه‌های عمران شهری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید