• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46426
+
-

ضیافت ساحلی یارمهربان

323 ناشر مطرح کشوری در سیزدهمین دوره از نمایشگاه کتاب بوشهر 58 هزار عنوان کتاب را در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار خواهند داد

فرهنگی
ضیافت ساحلی یارمهربان

علیرضا برازجانی|‌ بوشهر- خبرنگار:


سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان بوشهر از ساعت16فردا (چهارشنبه10بهمن) با حضور استاندار بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و سایر مسئولان استانی در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر در حاشیه جنوبی اتوبان برازجان کار خود را به‌صورت رسمی آغاز می‌کند. این رویداد فرهنگی 16روز پس از انتصاب «فاطمه کرمپور» به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حوزه فرهنگ استان به وقوع می‌پیوندد تا برای6 روز پذیرای خیل عظیمی از مشتاقان و دوستداران کتاب باشد.


58 هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های مختلف سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان بوشهر به همشهری می‌گوید: این نمایشگاه از 10بهمن با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف دوستدار کتاب و کتابخوانی افتتاح می‌شود و تا بهمن همه روزه از ساعت 3عصر تا 9شب آماده بازدید شهروندان و عزیزان مشتاق مطالعه خواهد بود.


حضور40 ناشر بوشهری در نمایشگاه

«عبدالرضا عالی‌پور» اضافه می‌کند: در این دوره از نمایشگاه کتاب 323 ناشر مطرح کشوری حدود 58 هزار عنوان کتاب از تولیدات خود را در زمینه‌های اجتماعی، هنری، دینی، سیاسی، علمی و آموزشی در 150غرفه در معرض بازدید علاقه‌مندان و مردم فرهنگ‌دوست استان بوشهر قرار خواهند داد. از این تعداد ناشر شرکت‌کننده در نمایشگاه بوشهر 40 ناشر از استان بوشهر و یا نمایندگان ناشران کشوری که در محدوده استان فعالیت می‌کنند حضور خواهند داشت. 

در غرفه‌های اختصاصی استان بوشهر آثار و تالیفاتی از نویسندگان و شاعران بومی و سایر قلم‌به‌دستان فرهیخته استان بوشهر عرضه می‌شود. در دوره قبل برگزاری نمایشگاه 303 ناشر شرکت داشتند که امسال با تمهیدات اتخاذ شده شاهد حضور ناشران بیشتری هستیم. 

وی ادامه می‌دهد: دوره دوازدهم که در سال 96 برگزار شد تجربه موفقی را در واگذاری امور اجرایی نمایشگاه پشت سر گذاشتیم که به تبع آن در این دوره هم برگزاری این نمایشگاه به موسسه فرهنگی نارنجی که از موسسات فعال و اثرگذار بخش خصوصی استان بوشهر محسوب می‌شود واگذار شده است.


برنامه‌های متنوع جانبی نمایشگاه کتاب

عالی‌پور با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه کتاب در هر استان فرصت بی‌نظیری را برای ارتقای فرهنگی جامعه پیش روی کارگزاران فرهنگی می‌گذارد، ادامه می‌دهد: برنامه‌های مختلف و متنوعی برای بازدیدکنندگان و فرهنگ‌دوستان بوشهری که در ساعات برگزاری نمایشگاه مراجعه می‌کنند، تدارک دیده شده است. برگزاری جلسه نقد و بررسی آثار نویسندگان بومی استان بوشهر با حضور مولفین، یکی از برنامه‌هایی است که همه روزه در حاشیه نمایشگاه مصمم به اجرای آن هستیم. 

همچنین از تعدادی از آثار نویسندگان بوشهری که به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است در آیین ویژه با حضور چهره‌های فرهنگی استان بوشهر رونمایی خواهد شد. جزئیات بیشتر این برنامه در زمان برگزاری نمایشگاه اعلام می‌شود.

افزون بر این با همکاری فرماندهی انتظامی استان بوشهر کارگاه آموزشی فضای مجازی و آسیب‌های آن با حضور کارشناسان خبره برای استفاده عموم مردم برگزار می‌شود که یقین داریم از این ویژه‌برنامه استقبال خوبی خواهد شد. یکی دیگر از برنامه‌های جانبی این دوره برپایی غرفه اختصاصی نابینایان است که کتاب‌های گویا در این غرفه برای اولین بار ارائه خواهد شد.


سرویس‌دهی رایگان اتوبوسرانی 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می‌گوید: غرفه‌های قصه‌گویی و نقاشی و همچنین قصه‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های نمایشگاه است که امسال شاهد برپایی آن خواهیم بود. برای رفاه حال بیشتر شهروندان با هماهنگی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری بوشهر، خط واحد برای انتقال شهروندان و بازدیدکنندگان در مسیر بوشهر به نمایشگاه و برعکس هر یک‌ساعت یکبار سرویس‌دهی می‌کند.


نحوه اختصاص بن‌کارت الکترونیکی کتاب 

عالی‌پور همچنین از ایجاد شعبه بانک شهر در نمایشگاه کتاب خبر می‌دهد و می‌گوید: برای کسانی که قصد دارند کتاب های مورد نیاز خود را از طریق غرفه‌های این نمایشگاه تهیه کنند 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. نحوه خرید هم به این صورت است که دریافت بن‌کارت الکترونیکی کتاب با 20 درصد تخفیف از بانک شهر مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی میسر خواهد بود که با احتساب 10درصد تخفیف خرید از ناشران، 30درصد تخفیف در نظر گرفته شده برای نمایشگاه محقق می‌شود. افزون بر این، ادارات و سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی برای تجهیز کتابخانه‌های خود می‌توانند با تقاضای کتبی به نمایشگاه مراجعه و به خرید بن کتاب اقدام کنند. 


غرفه اختصاصی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر با اشاره به این‌که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب بوشهر حضور خواهد داشت، به همشهری می‌گوید: انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با ۱۵۳ عنوان کتاب از جدیدترین تالیفات و تازه‌های نشر در غرفه‌ای مستقل و اختصاصی در سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان بوشهر در انتظار علاقه‌مندان به کتاب‌ها و آثار نویسندگان حوزه دفاع مقدس است.

سردار «غلامعلی کفاش» بیان می‌کند: این غرفه با آثار متنوع در زمینه‌های خاطره‌گویی، عملیات‌های رزمندگان و فرزندان رشید اسلام در سال‌های حماسه و ایثار به رسالت فرهیختگان در پاسخگویی به سوالات نسل جوان در مورد دفاع مقدس عمل خواهد کرد.

وی اضافه می‌کند: افزون بر این، به ‌منظور افزایش توان خرید مراجعه‌کنندگان تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند در افزایش استقبال از این غرفه کمک شایانی کند. همچنین انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نیمه دوم بهمن‌ماه هم مهمان شهرهای اهواز، یزد و کرمان است و غرفه مستقلی را در نمایشگاه‌های کتاب این شهرها خواهد داشت.


مکث

دارندگان بن‌کارت الکترونیکی علاوه بر خرید از ناشران مستقر در نمایشگاه می‌توانند تا 2هفته بعد از پایان کار نمایشگاه از کتابفروشی‌های زیر خرید کنند:
کتابفروشی پارکر بوشهر، خیابان لیان، پاساژ توحید، کتابفروشی پارکر
کتابفروشی کافه کتاب بوشهر، خ بعثت، کافه کتاب 
کتابفروشی کتابشهر ایران، بوشهر، خ شهید مطهری، کتابشهر
کتابفروشی افشین، بوشهر، خ عاشوری، ابتدای بهارستان 17
کتابفروشی باران، بوشهر، خ امام خمینی، خ پل پوردرویش نوروز 3

این خبر را به اشتراک بگذارید