• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44039
+
-

کاهش سطوح معاونت‌های شهرداری، ارتباطی به نیروی انسانی ندارد

رئیس کمیته ساختار و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با طرح کاهش سطوح معاونت‌های شهرداری گفت: در 12سال گذشته تنها 37درصد به تعداد کارکنان شهرداری اضافه شده اما قریب به 400درصد افزایش را در سطوح سازمانی مدیریتی هم در شهرداری و هم در سازمان‌های تابعه شاهد بوده‌ایم.
این رشد 4برابری در مقایسه با رشد 37درصدی به‌تنهایی دلیلی بر صحیح بودن این طرح است.
به گزارش همشهری، سیدحسن رسولی با اشاره به طرح کاهش سطوح معاونت‌ها در شهرداری تهران افزود: این طرح با امضای 16نفر از اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری بر کوچک‌سازی‌ ساختار سازمانی به‌خصوص در سطح معاونت‌ها از 9حوزه فعلی به حداکثر 6حوزه و نیز حذف پست‌های سازمانی فاقد مأموریت و زائد مانند قائم‌مقام، مشاور و جانشین به‌صورت عادی در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن رأی آورد.
او ادامه داد: در هفته گذشته هنگامی که شورا ورود به جزئیات کرد با امضای تعدادی از همکاران اصلاحاتی به کلیات اضافه شد و مشمول اصلاح قرار گرفت. بر این اساس بند یک و 2 طرح کاهش تعداد معاونت‌ها از 9سطح به 6سطح و نیز حذف پست‌های سازمانی سه‌گانه دچار تغییر شد، بدین صورت که شهرداری موظف شد گزارش ارزیابی مطالعات کارشناسی انجام‌شده در ارتباط با نظام تقسیم کار و سازوکار انجام هماهنگی بین حوزه‌های مختلف معاونت‌ها و کاهش آن و نیز هم در ستاد‌های سازمانی شهرداری تهران و هم در مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها را به شورا ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید