• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42688
+
-

اشتغال، اولویت بودجه 98 خوزستان

بودجه خوزستان 27 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است - خوزستان بیشترین سهم را در بودجه 98 به خود اختصاص داده‌ است

لایحه بودجه ۱۳۹۸ با سقف 1703 هزار میلیارد تومان هفته گذشته از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. سهم خوزستان در این بودجه از همه استان‌ها بیشتر است.

به گزارش همشهری، نگاهی به بودجه استانی ۹۸ نشان می‌دهد که استان‌های خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان ‌رضوی، اصفهان، مازندران و آذربایجان غربی بیشترین بودجه و استان‌های قم، مرکزی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و البرز کمترین بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.
بودجه خوزستان برای سال 98 بیش از 27 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.


بودجه سال 98 خوزستان اشتغال‌محور است

استاندار خوزستان در صفحه شخصی خود در این زمینه نوشت: در بودجه پیشنهادی 98، همانند سال‌های 96 و 97، خوزستان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در سنوات قبل خوزستان در رتبه‌های میانی جدول اعتبارات قرار داشت.«غلامرضا شریعتی» در گفت‌وگویی با ایرنا نیز اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است.

وی به افزایش بودجه استانی و ملی خوزستان از محل اعتبارات عمرانی و جاری اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری بودجه برای سال 98 این استان اشتغال‌محور است.

شریعتی گفت: اعتبارات عمرانی استان به 27 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده، اما خوزستان برای رفع مشکلات و حرکت در مسیر توسعه به منظور تحقق برنامه‌های چشم‌انداز به مبالغ بیشتری نیاز دارد.
وی افزود: بخشی از بودجه سال آینده برای زیر کشت رفتن زمین‌های کشاورزی تعیین شده است تا اعتبارات معیشت‌محور باشند. به همین منظور، همه اهداف اعتبارات سال آینده به سمت طرح‌های عمرانی نیست.

استاندار ادامه داد: طرح‌های راه‌سازی، نوسازی و ساخت مدارس، آب روستایی و بهبود حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای در خوزستان سهم عمده‌ای از اعتبارات سال آینده را به خود اختصاص 
داده‌اند.شریعتی اضافه کرد: افزایش اعتبارات طرح‌های ملی خوزستان از دیگر موضوعات مورد توجه لایحه بودجه سال 98 است که به صورت عمده آب‌رسانی به شهرهای مختلف استان و زیرساخت‌های جاده‌ای را دربر می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید