• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42686
+
-

تنها جایگاه سوخت گاز دهلران تعطیل است

تعمیرات خط انتقال گاز در هفته جاری به اتمام می‌رسد و جایگاه سوخت دهلران مجددا فعال می‌شود

نمای نزدیک
تنها جایگاه سوخت گاز دهلران تعطیل است

مریم نظری|   دهلران –خبرنگار: 


تعطیلی چند روز گذشته تنها جایگاه سوخت سی‌ان‌جی شهرستان دهلران سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان و رانندگان دهلرانی شده است.

پایین بودن قیمت گاز سی‌ان‌جی نسبت به بنزین از عمده دلایلی است که مردم و به ‌ویژه رانندگان تمایل زیادی به استفاده از آن دارند. همین موضوع سبب شده است تعطیلی جایگاه سوخت سی‌ان‌جی دهلران گلایه بسیاری از شهروندان را در پی داشته باشد. حدود 3 سال از راه‌اندازی این جایگاه سوخت می‌گذرد و طی این مدت به دلایل مختلف شاهد تعطیلی آن بوده‌ایم. این مساله مشکلات فراوانی را برای شهروندان در زمینه تامین سوخت به وجود آورده است.
در این جایگاه سوخت روزانه 6 هزار متر مکعب گاز سی‌ان‌جی به فروش می‌رسد و تعطیلی آن یعنی معطل شدن تعداد زیادی خودرو که مجبورند یا از بنزین استفاده کنند که گران‌تر از گاز است، یا اوضاع را تا زمان رفع مشکل جایگاه تحمل کنند.


مختل شدن کسب و کار راننده‌ها

اما تحمل وضعیت تعطیلی جایگاه سی‌ان‌جی دهلران تا زمان رفع مشکل برای همه شهروندان ممکن نیست.
یک شهروند دهلرانی که از رانندگان برون‌شهری است، در این باره به همشهری می‌گوید: با توجه به بالا بودن قیمت بنزین نسبت به گاز، سی‌ان‌جی به عنوان سوخت جایگزین بنزین در بسیاری از خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌صرفه‌تر از بنزین است، به خصوص برای امثال من که شغلمان مسافربری است.«میلاد کیهانی» ادامه می‌دهد: طی روزهای گذشته که جایگاه سی‌ان‌جی دهلران تعطیل بوده است، اکثر رانندگان مسافربر کاهش درآمد داشته‌اند و با توجه به اهمیت این موضوع، لازم است مسئولان برای رفع مشکل چاره‌اندیشی کنند.


بیکاری برخی جوانان

یکی از تاکسیداران دهلرانی نیز اظهار می‌کند: اکثر خودروهای امروزی دوگانه‌سوز هستند و با توجه به نبود درآمد و بالا بودن قیمت بنزین و به‌صرفه نبودن آن برای رانندگان به خصوص تاکسیداران، تعطیلی جایگاه سوخت سی‌ان‌جی مشکل اساسی است که به چاره‌اندیشی نیاز دارد.

«جابر فلاحتی» با بیان این‌که هرچند وقت یکبار شاهد تعطیلی این جایگاه در شهرستان دهلران هستیم، می‌گوید: استفاده از بنزین با توجه به قیمت بالای آن نسبت به گاز سی‌ان‌جی برای تاکسیداران به‌صرفه نیست و تعطیلی این جایگاه سوخت مشکلات اقتصادی زیادی برای رانندگان به همراه 
دارد.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به بالا بودن آمار بیکاری در این شهرستان، بسیاری از جوانان برای کسب درآمد به مسافربری روی آورده‌اند که تعطیلی این جایگاه و عدم تامین سوخت آن سبب بیکاری این افراد می‌شود.


تعمیر خط انتقال گاز خوزستان

اما مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام درباره دلایل تعطیلی جایگاه سوخت گاز دهلران به همشهری می‌گوید: طی روزهای اخیر شاهد افت فشار گاز خط انتقال از شمال خوزستان بوده‌ایم که به دلیل تعمیراتی است که در این خط در دست انجام است.«حجت‌الله منصوری» اظهار می‌کند: این افت فشار تنها باعث تعطیلی جایگاه سی‌ان‌جی دهلران شده و هیچ مشکلی برای مصارف خانوارها ایجاد نشده است.

وی می‌افزاید: تعمیر این خط انتقال الان در حال انجام است و با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان ذی‌ربط در استان، بخشی از مشکل رفع شده است. بقیه عملیات تعمیر هم در هفته جاری به پایان می‌رسد و این جایگاه سوخت به زودی فعالیت خود را مجددا آغاز خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان اظهار می‌کند: جایگاه سوخت سی‌ان‌جی شهرستان دهلران از 22 آبان سال 95 فعال بوده که در برخی موارد به دلایلی از جمله تعمیرات یا وجود مشکلات به صورت موقت تعطیل شده و پس از رفع مشکل دوباره فعال شده است.


تعطیلی موقت

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان دهلران نیز به همشهری می‌گوید: انجام تعمیرات در خطوط انتقال گاز منطقه یک خط 20 اینچ دهلران سبب افت فشار گاز در این شهرستان و تعطیلی موقت جایگاه سوخت گاز آن شده است.
«علی محمدی» با بیان این‌که با پیگیری‌هایی که از طریق شرکت گاز انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که تا زمان اتمام تعمیرات امکان راه‌اندازی جایگاه وجود ندارد، می‌گوید: از زمان آغاز فعالیت این جایگاه تا الان قطعات کمپرسور آن چند بار دچار مشکل شده‌اند و ما مجبور به تعطیلی جایگاه شده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید