• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36404
+
-

زندگان و مردگان


بازی تاج و تخت، یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ است که با استقبال زیادی در سراسر جهان، ازجمله کشورمان مواجه شده است. تا حالا 7فصل از این سریال پخش شده و بهار آینده، فصل هشتم و نهایی آن توسط HBO، توزیع‌کننده اینترنتی‌اش عرضه خواهد شد. فضای جادویی و اساطیری سریال، شخصیت‌های فراموش‌نشدنی و خیره‌کننده  و داستان‌های اصلی و فرعی جذاب و گیرای این سریال، به واسطه میلیون‌ها بار دیده شدن، راه خود را به فرهنگ عمومی در بسیاری از مناطق دنیا باز کرده است. موسیقی این سریال هم که توسط رامین جوادی ساخته شده، به یکی از آثار محبوب دنیا تبدیل شد. دونالد ترامپ، نخستین سیاستمداری نیست که از محتوای این سریال استفاده می‌کند و احتمالا آخرین آنها هم نخواهد بود. فراتر از 3داستان اصلی این سریال (جنگ قدرت در قلمرو هفت‌پادشاهی، قدرت‌گرفتن دوباره آخرین بازمانده سلسله‌ای منقرض‌شده تارگرین و ادعای پادشاهی‌اش بر هفت‌پادشاهی، و ماجراهای موجودات اساطیری و افسانه‌ای که انسان‌ها را پس از مرگ به لشکر مردگان خود اضافه می‌کنند)، این شخصیت‌های قدرتمند سریال هستند که به تثبیت جایگاه آن در افکار عمومی کمک کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین این شخصیت‌ها، اینها هستند:


جان اسنو



فرزندخوانده خاندان شمالی استارک، وارث ناشناس خاندان تارگرین. او پادشاه سرزمین‌های شمالی‌ و مدافع دیواری است که لشکر مردگان را از قلمرو هفت‌پادشاهی دور نگه می‌دارد. اسنو نه‌تنها محبوب‌ترین شخصیت این سریال، ‌که یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تمام تاریخ سریال‌ها به‌شمار می‌رود؛ البته اگر این نظر طرفدارانش را درنظر نگیریم که او محبوب‌ترین شخصیت تاریخ سینما و سریال است. اسنو، کسی است که یک‌بار از مرگ بازگشته و ماموریتی بزرگ بر دوش دارد؛ نجات انسان‌ها از دست پادشاه شب و لشکر مردگانش.


پادشاه شب



فرمانروای دنیای زیرین؛ پادشاهی که قدرت زنده‌کردن دوباره مردگان را دارد، و البته آنها را به سربازان زامبی‌گونه لشکر خود تبدیل می‌کند. در اعصار متوالی، هدف این لشکر، ‌عبور از دیوار شمالی و ورود به قلمرو هفت‌پادشاهی بوده است. در آخرین قسمت از فصل هفتم، بالاخره این لشکر از دیوار عبور کرد و پادشاه شب، یک فصل دیگر فرصت دارد تا فرمانروای تمام دنیای قدیم باشد.


آریا



کوچک‌ترین دختر الارد استارک، نگهبان پیشین سرزمین‌های شمالی. بیشتر اعضای خانواده او، به‌جز یک برادر و خواهر تنی‌اش و جان اسنو، کشته شدند. او در سن پایین، آواره قلمرو هفت‌پادشاهی شد و در پی سفری طولانی، و تلمذ در معبد خدای بدون چهره، به جنگجویی مرموز تبدیل شد. استارک، لیستی از افرادی که باید از آنها انتقام بگیرد دارد و بخش جذابی از سریال، صید افراد این لیست است. در فصل آخر، آریا احتمالا نقش پررنگ‌تری خواهد داشت.


سرسی



ملکه قلمرو هفت‌پادشاهی، مادر جافری. پیش از اینکه ملکه شود، همسر، 2پسر و دخترش را از دست داد. جافری در سنگدلی، به مادرش رفته است. او لشکر مردگان را ترفندی می‌دانست که رقیبانش ساخته بودند. سرسی فارغ از نگرانی‌های جان اسنو و هم‌پیمانانش برای مقابله با لشکر مردگان، به فکر حفظ قلمروی خود است. سرسی، دست به هر کاری می‌زند تا تخت آهنین (تخت شاهی هفت‌پادشاهی) را حفظ کند.


دنریس



ملکه اژدها، آخرین بازمانده خاندان تارگرین. او که خون پادشاهان را در رگ دارد، خود را وارث بحق پادشاهی پدرش می‌داند و با لشکری عظیم از سربازان و وفادارانش در خارج از هفت‌پادشاهی، به فکر نشستن بر تخت آهنین است. او در مبارزه با لشکر مردگان، با جان اسنو و سرزمین‌های شمالی هم‌پیمان شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید