• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36397
+
-

حمله به ترامپ، ‌به زبان خودش

حمله به ترامپ، ‌به زبان خودش


کاربران معمولی و سرشناس توییتر، از وقتی که ترامپ آن تصویر معروف را منتشر کرد، با استفاده از تم سریال تاج و تخت، رئیس‌جمهور آمریکا را به چالش کشیده‌اند. از دعوت به حضور در انتخابات گرفته تا تهدید به استیضاح، هر کسی به نوعی به ترامپ حمله کرده است.


  استیضاح در راه است



این تصویر، که بارها از سوی کاربران بازنشر شد، اشاره به‌احتمال استیضاح ترامپ دارد. درصورتی که دمکرات‌ها در انتخابات سه‌شنبه اکثریت را در کنگره به‌دست بگیرند، احتمال استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا به‌شدت افزایش خواهد یافت. سایه استیضاح، هرچند این روزها کم‌رنگ‌تر، روی سر ترامپ قرار دارد و نتیجه تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری در پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016، می‌تواند خوراک لازم و کافی را برای شروع پروسه استیضاح ترامپ فراهم کند.


  مرگ در تصویر



جی‌کی رولینگ، نویسنده سرشناس مجموعه داستان‌های هری‌ پاتر، یکی از افراد بسیار سرشناسی بود که نسبت به اقدام ترامپ واکنش نشان داد. رولینگ در موضع‌گیری علیه ترامپ البته سابقه‌ای طولانی دارد. او بارها، مستقیم و غیرمستقیم علیه ترامپ موضع گرفته است و او را به‌خاطر رفتارهایش به باد انتقاد گرفته. او با انتشار این عکس نوشته است: کسی که در تصاویر (ساخته‌شده اینترنتی) زندگی می‌کند، در تصاویر هم می‌میرد.


 ترس، بران‌تر از شمشیر



هیچ‌کس به اندازه جورج آرآر مارتین این حق را ندارد که ترامپ را به‌خاطر کاری که کرده سرزنش کند. نویسنده رمان محبوبی که سریال تاج و تخت از روی آن نوشته شده، پدر معنوی تمام آن شخصیت‌ها و جملات قصار و مفاهیمی است که در دنیای مسحورکننده سریال دیده‌ایم. و البته او هم مثل تقریبا هر روشنفکر دیگری در آمریکا، منتقد ترامپ است. مارتین که در توییتر فعالیت زیادی دارد و با زبان طنز و کنایه، به وقایع روز دنیا می‌پردازد، در واکنش به‌کار ترامپ، جمله‌ای بسیار عمیق و تکان‌دهنده را نقل کرد و از مردم خواست رأی بدهند. او با فونتی شبیه به فونت مورد استفاده در سریال نوشت: «ترس، عمیق‌تر از شمشیر می‌برد. رأی بدهید. سه‌شنبه، ششم.» تشویق مردم به رأی دادن، این روزها به بزرگ‌ترین دلمشغولی و دغدغه روشنفکران و سلبریتی‌های آمریکایی تبدیل شده است. آنها امیدوارند با تشویق مردم به رأی دادن، دمکرات‌ها را در کنگره به اکثریت برسانند تا مگر از این طریق، ‌بر دیوانه‌بازی‌های داخلی و خارجی ترامپ مهار بزنند.


  مولر در راه است



رابرت مولر، بازرس ویژه که روی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016تحقیق می‌کند، حتی از بدترین کابوس سریال بازی تاج و تخت هم برای ترامپ ترسناک‌تر است. مولر، رئیس سابق اف‌بی‌آی، روی پرونده‌ای کار می‌کند که بسیاری معتقدند سرانجام ترامپ را نه‌تنها رسوا خواهد کرد که به زمین خواهد زد. بسیاری معتقدند ترامپ با حمایت روس‌ها در انتخابات سال 2016برابر هیلاری کلینتون به پیروزی رسید و مولر هم روی همین موضوع کار می‌کند. او هرچند بی‌سر و صدا کار می‌کند اما تا حالا توانسته برخی از نزدیک‌ترین افراد تیم ترامپ، ازجمله مایکل کوهن کار‌چاق کن و وکیل سابق ترامپ و همینطور پل رابرت مانافورت رئیس سابق ستاد انتخاباتی او را به همکاری متقاعد کند. بی‌دلیل نیست که این تصویر با این نوشته، ‌اینقدر بین کاربران محبوب است و بارها از سوی آنها استفاده شد. باب مولر برای ترامپ، چیزی حتی ترسناک‌تر از پادشاه شب در سریال بازی تاج و تخت است.


  وقتی جافری بزرگ می‌شود



اگر قرار باشد ترامپ را به یکی از کاراکترهای سریال بازی تاج و تخت تشبیه کنیم، هیچ گزینه‌ای مناسب‌تر از جافری نیست. جافری، یکی از منفورترین پادشاهان سریال بازی تاج و تخت که در عین حال یکی از سنگدل‌ترین و پست‌ترین آنها هم به شمار می‌رود، در این سریال در جوانی کشته می‌شود. جالب است که ظاهر او، به واسطه موهای زرد، شباهت زیادی با ترامپ دارد. سامانتا بی،‌ مجری آمریکایی در توییتی که مورد استقبال هم قرار گرفته، ‌خیلی ساده این شباهت را درنظر گرفته و درباره کار ترامپ نوشته است‌: «جافری بزرگ شده.» جالب است که جورج آر آر مارتین نویسنده رمانی که سریال از روی آن ساخته شده است هم حدود یک‌ماه پیش در گفت و گو با نیویورک تایمز گفته است در میان تمام شخصیت‌هایی که ساخته، ترامپ شباهت بسیار زیادی با جافری دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید