• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36321
+
-

فناوری برای صلح به‌جای جنگ

گزارش کوتاه
فناوری برای صلح به‌جای جنگ


کنفرانس سران مختار ITU (اتحادیه بین‌المللی مخابرات) طی روزهای گذشته مرکز توجه دولت‌های مختلف جهان در حوزه ارتباطات بوده است. درحالی‌که آمریکا تلاش دارد تحریم‌های یکجانبه‌خود علیه ایران را گسترش دهد ایران در سطح وزیر در این کنفرانس شرکت کرد و خواستار آن شد که ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهان همچنان ابزار صلح باقی بماند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در سخنرانی خود گفت: باید مراقبت کنیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان ابزار صلح باقی بماند و به وسیله‌ای برای هژمونی و یکجانبه‌گرایی برخی کشورها تبدیل نشود. او با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری برای خلق ثروت است، گفت: در بعضی موارد، صنایع مولد ثروت به‌عنوان ابزار جنگ‌افروزی به‌کار گرفته شده‌اند.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا‌ ITU یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است. این اتحادیه دومین اتحادیه قدیمی پس از کمیسیون راین به‌حساب می‌آید و وظیفه قانونگذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.

رایزنی وزیر ارتباطات با همتایان خود در کنفرانس ITU در حالی صورت گرفته که تهدیدهای آمریکا برای اعمال محدودیت‌های جدید برای ایران در حوزه فناوری بار دیگر شدت گرفته است.

این مسئله حتی باعث شده در میان گروهی از مردم شایعه احتمال قطع اینترنت گسترش پیدا کند. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز گذشته قطع اینترنت به‌دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا را از نظر فنی غیرممکن دانست و گفت: در حوزه‌هایی چون نام‌های دامنه و بانک‌ها که احتمال ایجاد محدودیت به‌دلیل تحریم‌ها وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و حتی مانورهایی نیز انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید