• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34993
+
-

اخبار فردا

سه‌شنبه 1 آبان

جشن سرخ در آزادی- بالاخره روزی که طرفداران پرسپولیس منتظرش بودند از راه رسید. آنها فردا به ورزشگاه آزادی می‌روند و انتظار دارند صعود تیم‌شان به فینال لیگ قهرمانان آسیا را ببینید. پرسپولیس در بازی رفت نتیجه‌ای عالی در زمین السد قطر به‌دست آورد. آنها با گل علیپور در دقایق پایانی تیمی را شکست دادند که ژاوی و گابی (ستاره‌های اسپانیایی) را در ترکیب داشت. به این ترتیب فردا در آزادی تیم برانکو فقط با شکست‌نخوردن هم به فینال می‌رسد. پرسپولیس در شرایطی در آستانه دستیابی به موفقیتی بزرگ قرار گرفته که همچنان در محرومیت خرید بازیکن به سر می‌برد. فردا از آن روزهایی است که بیش از 100هزار نفر در آزادی کنار هم می‌نشینند و دقیقه‌ها را در انتظار سوت پایان پشت‌سر می‌گذارند. فقط یک بازی تا جشن سرخ باقی مانده. این بازی را باید تماشا کرد، حتی اگر پرسپولیسی نباشی. (پرسپولیس- السد، ساعت 18:30) 

معاینه فنی بگیرید- اگر سلامتی دیگران برایتان مهم نیست و فرقی ندارد دودی که از اگزوز خودرویتان خارج می‌شود به سلامتی عزیزانتان آسیب بزند، دست‌کم در شرایط اقتصادی کنونی به فکر جیبتان باشید. با آغاز فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان، تمام خودروهایی که به محدوده شهر تهران وارد می‌شوند باید دارای معاینه فنی باشند؛ در غیراین صورت روزی 50هزار تومان جریمه خواهند شد. به گفته محسن پورسیدآقایی- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران - موضوع آلودگی هوا مسئله‌ای جدی است، از این‌رو این طرح با هدف جلوگیری جدی‌تر از آلودگی هوا در تهران از اول آبان اجرا خواهد شد. در همین راستا از ابتدای این‌ماه تمامی مسیرهای ورودی تهران مجهز به بیش از 1240دوربین خواهد شد و تمام تمهیدات برای اجرای طرح صورت گرفته است و با این شرایط تمام سطح شهر تهران توسط دوربین‌های مستقر ثبت و ضبط خواهد شد.



رونالدو در اولدترافورد- سه‌شنبه‌ای جذاب برای اهالی فوتبال در راه است. منچستریونایتد و یوونتوس تیم‌هایی هستند که هر یک به تنهایی قابلیت نشاندن میلیون‌ها بیننده پای تلویزیون را دارند. فردا شب قرار است این دو تیم با هم بازی کنند و تردیدی نیست که اهل فوتبال این رویارویی را از دست نمی‌دهند. منچستریونایتد با مورینیو روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. آنها در لیگ برتر انگلیس امتیازهای زیادی از دست داده‌اند و خیلی‌ها معتقدند مورینیو تا پایان فصل در منچستر نمی‌ماند. بنابراین آقای خاص (لقب مورینیو) چاره‌ای جز موفقیت با تیمش در لیگ قهرمانان ندارد. البته آنها فردا با تیمی بازی می‌کنند که هم‌اکنون یکی از بهترین‌های اروپا محسوب می‌شود. یوونتوس در این فصل با کریس رونالدو و دیگر ستاره‌هایش تاکنون هر 10بازی خود در لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را برده است. آلگری (سرمربی یووه) امسال روی نیمکت تیمی نشسته که برای قهرمانی در اروپا بسته شده و این کار مورینیو را برای موفقیت در این بازی دشوار می‌کند. این بازی ساعت 23:30 در اولدترافورد (ورزشگاه خانگی منچستریونایتد) برگزار می‌شود. 



آغاز سفر- روزشماری آنها که قصد سفر به کربلا داشته‌اند بالاخره به پایان رسید. راهپیمایی بزرگ ایرانیان به سوی کربلا از فردا یکم آبان آغاز می‌شود و جاده‌های عراق بعد از یک سال دوباره میزبان زائران خواهد بود. البته موکب‌های پذیرایی از زائران در مرزها از روزهای قبل برپا شده و خیلی از زائران نیز به‌خصوص از اهواز و شهرهای غربی و جنوبی چند روز زودتر عازم شده‌اند. اما موعد رسمی آغاز سفرهای جاده‌ای به سوی کربلا، فرداست. سال گذشته 4میلیون و 400هزار زائر در طرح اربعین حسینی(ع) جابه‌جا شدند. اربعین امسال تا 13آبان ادامه دارد و ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) درنظر گرفته شده است. 



کارگاه جستار- هیچ می‌دانستید جستار، مقاله نیست... داستان هم نیست... نوعی نوشته است که از «خود نویسنده» شروع می‌شود؛ گاهی مستقیم می‌رود، گاهی می‌پیچد به دور خود، به دور خواننده و به دور موضوع. جستار، فرمی بدیع برای ارائه یک نظرگاه منحصربه‌فرد به جهان است؛ نظرگاه نویسنده، در زمانی که زندگی می‌کند و از نقطه‌ای که ایستاده است. در این کارگاه قرار است با جستار آشنا شوید و جستارهای بسیاری خواهید خواند؛ موضوعات و ایده‌‌هایی که برای کار انتخاب می‌کنید، درباره‌ نحوه گسترش موضوع بحث و گفت‌وگو‌ست. موضوع را پرورش می‌دهید و در پایان، هر یک از شرکت‌کنندگان در کارگاه جستار خود را کامل خواهند کرد. کارگاه جستارنویسی یا رقص با ایده یک آبان ساعت17 به‌مدت 2ساعت در مدرسه خوانش برگزار خواهد شد. سه‌شنبه‌ها به‌مدت 7 جلسه قرار است این کلاس‌ها با حضور و تدریس شمیم مستقیمی برگزار ‌شود.

 آدرس مدرسه خوانش خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، روبه‌روی بیمارستان امام سجاد، کوچه بهشت، پلاک ۱۱ است. مبلغ این کلاس‌ها 300هزار تومان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید