• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34960
+
-

تأثیرات رمان بر آگاهی نوجوانان

دریچه
تأثیرات رمان بر آگاهی نوجوانان


نتایج یک تحقیقات نشان می‌دهد نوجوانانی که رمان می‌خوانند، 6‌ماه از دیگر همسالان خود که به جای رمان کتاب‌های دیگری را برای مطالعه انتخاب می‌کنند، جلوترند.

به گزارش دیلی‌میل، گرچه والدین و آموزگاران از میزان اهمیت مطالعه در بهبود سواد و آگاهی نوجوانان باخبرند اما کتابی که نوجوانان برای مطالعه انتخاب می‌کنند، تفاوت چشمگیری در میزان پیشرفت آنها دارد. نتایج تحقیقات گسترده اخیر محققان دانشگاه «یو‌‌سی‌‌ال»‌ لندن نشان می‌دهد که خواندن رمان برای نوجوانان نسبت به مطالعه کتاب‌های کمیک و مجلات تا حد بسیاری مفیدتر است. محققان می‌گویند رمان‌ها چالش‌برانگیزتر هستند؛

چرا‌که خوانندگان رمان باید مقدار قابل توجهی از متون بلند و دنباله‌دار را بفهمند و درک کنند و شاید هم دلیل آن این باشد که رمان‌ها ذهن نوجوانان را وادار می‌کنند تا از موضوعاتی که موجب حواس‌پرتی‌شان می‌شود، فاصله بگیرند. در این تحقیق، محققان بیش از 250هزار نوجوان 15ساله را از 35کشور صنعتی در سراسر جهان مورد بررسی قرار دادند. آمارها نشان داد نوجوانانی که کتاب‌های داستانی می‌خوانند، در مهارت‌های مربوط به خواندن، 6ماه از همسالان خود که تقریبا هرگز کتاب داستانی را مطالعه نمی‌کنند یا به جای آن کتاب‌های غیرداستانی می‌خوانند، پیش‌تر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید