• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218704
+
-

اجرای ویژه‌برنامه‌های «شهرشهدا» برای کودکان و نوجوانان

معاون فرهنگی شهرداری تهران جزئیات نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی را تشریح کرد

برپایی برنامه‌های جذاب با محوریت قشر نوجوان و جوان در دستورکار معاونت اجتماعی و فرهنگی قرار دارد و معاون فرهنگی شهرداری تهران در تشریح این برنامه‌ها گفت: «ویژه‌برنامه «شهر شهدا» در راستای همین رویکرد پیش‌بینی شده است و جنبه تربیتی برای جامعه هدف(نوجوانان و جوانان) دارد و از دیروز(28بهمن) اجرای این ویژه‌برنامه شروع شده است.»
مصطفی زیبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در شهر شهدا پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: «نمایشگاهی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه فرهنگسرای خاوران دایر می‌شود و در این برنامه سعی داریم که جوانان و نوجوانان را با افتخارات انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و ۸سال دفاع‌مقدس در یک فضای تعاملی آشنا کنیم.»
او با تأکید بر اینکه بخش‌های مختلف این جشنواره تحت عنوان محله کودک نام‌گذاری شده است، گفت: «محله کودکان و نوجوان، محله خدمت، محله هنرمندان، محله بازار محصولات فرهنگی و هنری، محله استیج و نمایش‌های شبانه و... طراحی شده که از ساعت ۱۷‌تا‌۲۲ دایر است و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.»
 آن‌طور که زیبایی‌نژاد عنوان کرده، محله مقاومت در راستای شناساندن مقاومت‌های ۵کشور حوزه مقاومت مثل یمن، عراق، فلسطین و.... و با هدف شناساندن آثار و فرهنگ و.... آنها طراحی و تدوین شده است.
نمایش‌های شبانه با همکاری گروه‌های هنری در ۴پرده اجرا می‌شود. معاون فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب تأکید کرد: «بازسازی شهادت شهیدآرمان علی‌وردی، انفجار کرمان و... نیز در این نمایش‌های شبانه مورد توجه قرار گرفته و همچنین طراحی 2بازی عملیات راهیان قدس برای نوجوانان و بازی مقاومت برای کودکان انجام شده است.» به‌گفته او براي اجرای شهر شهدا در شب‌های اعیاد شعبانیه ویژه‌برنامه‌های زیادی طراحی شده است و بعد از آن هم با کمی تغییر «شهر شهدا» همراه با ویژه‌برنامه نوروز و‌ ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید