• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34714
+
-

اخبار فردا

یکشنبه 29مهر



«شک» را کجا می‌شود تماشا کرد؟- می‌گویند یکی از دلایلی که هیچ‌کس پس از تماشای فیلمی جنایی- معمایی از کارگردانی ایرانی هیجان‌زده نمی‌شود، ساموئل‌خاچیکیان است. درباره کارگردان سرشناس سینمای ایران (ساموئل‌خاچیکیان/ ۲۹مهر ۱۳۰۲- ۳۰مهر۱۳۸۰) اینطور نوشته‌اند که 2 تجربه آخرش در ژانر وحشت چندان موفق از آب درنیامده‌اند، «او می‌توانست سینمای وحشت را در ایران پایه‌ریزی کند اما تهیه‌کنندگان سینمای ایران در سال‌های مختلف جلوی او را سد کرده و به سمت و سوی دیگری سوق دادند.» بااین‌حال، ساموئل‌خاچیکیان تا آخرین روزهای زندگی‌اش مشغول به‌کار روی پروژه « شک» بود؛ فیلمی به نویسندگی و کارگردانی خودش که مرگ ،نیمه‌تمامش گذاشت. شاید اصلا همین نسخه ناقص کافی باشد. شک را کجا می‌شود تماشا کرد؟

«آغاز فصلی سرد» در حوزه هنری- «همیشه دهان‌بندی بر دهان زدم تا کس نداند این دهان‌بند از چیست جز خودم. بیماری روانی که به‌علت زندگی سخت در دوران کودکی باعث قتل می‌شود.»؛ این خلاصه داستان نمایش آغاز فصلی سرد به کارگردانی مارال قادری است.

 این نمایش که از ۲۹ مهر با بازی میترا دهقانی، تکتم شاه‌تقی و مارال قادری روی صحنه می‌رود از ساعت ۱۸:۱۵ به‌مدت یک‌ساعت در تماشاخانه‌ماه حوزه هنری تقاطع خیابان حافظ و سمیه اجرا خواهد شد. 



«ابرهای‌ماه مه» ترکیه در تهران-
فیلم ابرهای‌ماه مه به کارگردانی نوری بیلگه جیلان در مؤسسه فرهنگی هنری چارسو با بلیت 15هزار تومانی نمایش داده می‌شود. برای دیدن این فیلم باید یکشنبه ۲۹ مهر ساعت 17 به شمال غربی پل سیدخندان، خیابان شقاقی، پلاک ۲۴ بروید. داستان فیلم از این قرار است که کارگردانی به نام مظفر به زادگاه خود بازمی‌گردد تا فیلمی با بازیگری محلی‌ها بسازد. در این حین مادرش از مشکل کوچکی درباره سلامتی‌اش شکایت می‌کند. پدرش با دولت بر سر زمینش در حال مبارزه است. پسر عمویش برای کمک به مظفر که به او قول کاری در استانبول داده از کار بیکار می‌شود. اگر دوست دارید این محصول سینمای ترکیه را ببینید، برنامه‌های سینما تک را دنبال کنید. 

استارتاپ ویکند در صدرا- اگر برنامه‌نویس، مدیر تجاری، بازاریاب حرفه‌ای و طراح گرافیک هستید یا هیچ کدام این مهارت‌ها را ندارید و صرفا عاشق استارتاپ هستید اخبار خوبی برایتان داریم. شما می‌توانید به جمع استارتاپی‌ها که فردا در شهر صدرای شیراز گردهم هم آمده‌اند بپیوندید. مدت زمان برگزاری رویداد استارتاپ ویکند از 29مهر تا اول آبان‌ماه خواهد بود. البته خیلی نگران از دست دادن این فرصت نباشید چرا که 27شهر کشور در پاییز امسال میزبان برگزاری 32‌استارتاپ ویکند هستند که تاکنون 9رویداد برگزار شده و شهر‌کرد میزبان بعدی استارتاپ از 6تا 8آبان‌ماه خواهد بود.



گلوله اجل یکی بیش نیست
- حکایت‌های «خان دردمند» از ستارخان، یکی از پیشنهادهای خواندنی این هفته است که با قبول آن به‌خودمان لطف کرده‌ایم. کتاب «دیدار با همرزم ستارخان» اثری از نصرت‌الله‌فتحی است که در آن زندگی سردار ملی به روایت یکی از همرزمانش برابر نگاه‌تان قرار می‌گیرد. همرزم ستارخان در چادر باستانی‌اش نشسته و تعریف می‌کند: «گلوله اجل یکی بیش نیست، هر گلوله‌ای آدم را نمی‌کشد». همرزم ستارخان که طبق توضیح کتاب به‌علت مسائل امنیتی نباید نامش فاش شود، با اسم خان دردمند تا انتهای روایت شما را همراهی می‌کند. از او در این کتاب می‌خوانید: «من به این دل خوش کرده‌ام که نگهبان قفس خود باشم، آن هم نمی‌گذارند! (خان دردمند)». البته غیراز این اثر، رمان «ستارخان» نوشته عباس‌پناهی‌ماکویی هم گزینه‌ای فوق‌العاده برای مطالعه در زادروز ستارخان است. 



در انتظار دربی میلان
- پس از چند روز تعطیلی فوتبال باشگاهی در اروپا به‌دلیل برگزاری بازی‌های ملی، لیگ‌های مختلف فوتبال دوباره به جریان افتادند. گرچه تیم‌های پرطرفدار اروپا امشب برابر تیم‌های دیگر بازی می‌کنند ولی فردا شب هم یکی از جذاب‌ترین رویارویی‌های تاریخی در فوتبال اتفاق می‌افتد. اینتر و میلان فردا شب با هم بازی می‌کنند؛ 2 تیم مشهور شهر میلان که در چند سال اخیر نتایج خوبی به‌دست نیاورده‌اند ولی این دلیل نمی‌شود که تماشای دربی شهر میلان جذاب نباشد. این دو تیم فصل جاری را هم خوب شروع نکردند ولی پس از گذشت چند‌هفته، اینتر نتیجه‌های خوبی در لیگ قهرمانان اروپا و سری آ به‌دست آورد و میلان هم با گتوزو روی نیمکت به‌عنوان سرمربی و ایگواین درون زمین تبدیل به تیمی جذاب شد. حالا اینتر تیم سوم جدول سری آ است و میلان هم با یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های دیگر، امید زیادی برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول دارد. دربی میلان را باید تماشا کرد، حتی اگر اینتر و میلان دیگر پرقدرت‌ترین تیم‌های جهان نباشند. این بازی ساعت 22 به وقت ایران برگزار می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید