• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 مهر 1397
کد مطلب : 34528
+
-

قدوس: دوست دارم در آزادی گل بزنم

کی‌روش تصمیم نهایی را در مورد من می‌گیرد

قدوس: دوست دارم در آزادی گل بزنم

محمد زارعی

سامان قدوس سال گذشته با درخشش در لیگ سوئد به تیم ملی دعوت شد اما نتوانست در جام‌جهانی به ترکیب اصلی تیم کی‌روش برسد. ستاره‌ای که با دعوت کی‌روش به دعوت سوئدی‌ها جواب منفی داد و قید بازی در تیم ملی این کشور را زد، برای فصل جدید به لیگ فرانسه کوچ کرد و توانست با پیراهن آمیان بازی‌های درخشانی انجام دهد. همین درخشش باعث شد قدوس مقابل بولیوی به ترکیب اصلی اضافه شود و فیکس بازی کند. به همین بهانه گفت‌و‌گویی با بازیکنی داشتیم که این هفته در لیگ فرانسه باید رودرروی ستاره‌هایی مثل نیمار و کاوانی قرار بگیرد.
 
  بازی با بولیوی چطور بود؟ مقابل این تیم در ترکیب اصلی قرار گرفتی.
خیلی خوشحالم که دوباره به ایران آمدم و دوباره برای تیم ملی بازی کردم اما حیف که خیلی زود باید به فرانسه برگردم و تمرینات باشگاهی را شروع کنم. ما یک بازی سخت با پاری‌سن‌ژرمن پیش‌رو داریم و باید همه‌جوره آماده این بازی شوم. بازی با بولیوی هم بازی خوبی از کار درآمد و آنها هم بد بازی نکردند. با وجود این من دوست داشتم نوددقیقه روی بازی کنترل داشته باشیم. فراموش نکنیم این بازی‌ها خیلی به تیم ملی کمک می‌کند و می‌تواند به آمادگی ما برای بازی در جام ملت‌ها کمک کند. در نهایت خوشحالم که توانستیم این بازی را ببریم.

    در مورد عملکرد خودت هم صحبت کن.
در نیمه اول برای تیم ملی بازی کردم و از این بابت خوشحالم. به‌نظرم در توپ‌گیری عملکرد مناسبی داشتم و خوب بازی کردم. این را هم بگویم که خیلی تلاش کردم و دوست داشتم گل بزنم و تماشاگران مرد و زن را خوشحال کنم اما نشد. امیدوارم در بازی‌های بعدی که ورزشگاه آزادی پر‌تر شد، گل بزنم و جواب حمایت هواداران را بدهم.

    فیکس بازی نکردن سامان قدوس در جام‌جهانی باعث شد انتقادات زیادی به کارلوس کی‌روش وارد شود، نظر خودت در این مورد چیست؟
من در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستم و این آقای کی‌روش است که حرف آخر را می‌زند و تصمیم نهایی را می‌گیرد. من هر وقت برای تیم ملی بازی کنم خیلی خوشحال خواهم شد و تمام تلاشم را می‌کنم تا همه‌جوره به تیم ملی کمک کنم.

    نظرت در مورد عملکرد کی‌روش در تیم ملی ایران چیست؟
کی‌روش نیاز به تعریف من ندارد و یک مربی بزرگ در فوتبال دنیا به‌حساب می‌آید. تحولاتی که او در فوتبال ایران به‌وجود آورده، ستودنی است و من به‌شخصه خیلی خوشحالم که با او کار می‌کنم.

    فکر می‌کنی تیم ملی بتواند در جام‌ملت‌ها قهرمان شود؟
اگر خوب بازی کنیم حتما قهرمان می‌شویم. ما تیمی قوی داریم و اگر بتوانیم درست فکر کنیم می‌توانیم بازی به بازی پیش برویم و جام بیاوریم.

    کمی از تیم ملی فاصله بگیریم. این روزها با پیراهن آمیان در لیگ فرانسه توپ می‌زنی و گل‌های زیبایی هم به ثمر رسانده‌ای.
بارها گفته‌ام گلزنی برای من مهم نیست. به‌نظر من اصلا مهم نیست که کدام بازیکن گل می‌زند. من در زمین یک‌هدف دارم و آن هم این است که تلاش کنم تا تیمم برنده شود.

    در ابتدای صحبت‌هایت از بازی با پاری‌سن‌ژرمن گفتی. از اینکه قرار است با ستاره‌های دنیای فوتبال و بازیکنی مثل نیمار روبه‌رو شوی چه احساسی داری؟
آمیان در حال‌حاضر روند خوبی را در لیگ فرانسه پیش گرفته و من خیلی خوشحالم که به این تیم منتقل شده‌ام. با وجود این باید قوی‌تر تمرین کنم تا نمایش خوبی مقابل پاری‌سن‌ژرمن داشته باشم. بازی سختی مقابل این تیم پرستاره داریم اما با امید برای موفقیت می‌جنگیم. نیمار هم یکی از بهترین بازیکنان دنیاست و از رویارویی با او خوشحال هستم. امیدوارم بتوانیم پاریس را با ستاره‌هایش شکست دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید