• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 مهر 1397
کد مطلب : 34531
+
-

پدر مارال در جست‌وجوی مقصر

 هنوز مقصر اصلی پیدا نشده است؛ مجادله‌ای ابتدایی میان فدراسیون جودو و کمیته ملی المپیک بر سر اینکه چرا کسی از ممانعت فدراسیون جهانی جودو برای حضور ورزشکاران باحجاب خبر نداشته است، صورت گرفت اما خیلی زود آتش پاسخ‌های تند خاموش شد.

حالا اما رضا مردانی- پدر مارال مردانی- که در المپیک جوانان به او اجازه شرکت در مسابقه را به ‌دلیل داشتن حجاب نداده‌اند از اینکه حال روحی دخترش خوب نیست ناراحت است. او می‌گوید: «دخترم برای موفقیت در این رقابت‌ها خیلی تمرین کرد و سختی کشید اما اجازه مسابقه ندادند. دخترم برای اینکه در المپیک جوانان موفق شود، روزی 5تا 6جلسه تمرین می‌کرد و خیلی سختی کشید.

درباره اینکه نمی‌تواند در رقابت‌ها شرکت کند، چیزی به ما نگفته بودند و حتی روز وزن‌کشی هم در این مورد صحبت نشده بود اما روز مسابقه نگذاشته بودند روی تاتامی برود. خودم چون احتمال می‌دادم اجازه ندهند با مقنعه روی تاتامی برود، برایش یک کلاه کاراته گرفته بودم اما با آن کلاه هم مانع مسابقه شده بودند و تنها شرط آنها، شرکت در مسابقات بدون حجاب بود که دخترم قبول نکرد و ارزش‌ها برایش جایگاه ویژه‌ای دارد.

دخترم در این مدت درس و خیلی دیگر از مسائل را آن طور جدی نگرفته بود و فقط تمرکزش را روی موفقیت در المپیک جوانان گذاشت اما نشد». پدر مارال در جست‌وجوی مقصر است. او که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه نمی‌دانم مقصر کیست و به ما اطلاع نداده‌اند چه‌کسی است، تأکید می‌کند: «امیدوارم توسط مسئولان شرایطی فراهم شود تا دختران ایرانی با حجاب اسلامی در عرصه‌های ورزشی شرکت کنند و خوش بدرخشند».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید