• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 12 مهر 1397
کد مطلب : 32836
+
-

فتاحی معروف‌تر از قدوس و تبریزی!

هیچ ماجرایی در فوتبال ایران وجود ندارد که «سعید فتاحی» در مورد آن اظهارنظر نکرده باشد. او بیشتر از سرمربی تیم ملی،رئیس فدراسیون فوتبال و حتی بازیکنان «دیده» می‌شود و اصرار دارد که در هر شرایطی مقابل دوربین‌ها قرار بگیرد. فتاحی در تمام دیدارهای حساس، در کنار زمین حضور دارد و نتیجه این اتفاق،ماجرایی شبیه درگیری فیزیکی با سرپرست باشگاه خونه‌به‌خونه است.

این مدیر بعد از بازی‌ها در میکسدزون به استقبال خبرنگارها و پرسش‌های‌شان می‌رود. البته که پاسخگو بودن، یک خصلت قابل‌تقدیر است اما بدون تردید پاسخگویی با تمایل افراطی به دیده شدن به هر قیمتی تفاوت زیادی دارد. یک جست‌وجوی ساده در گوگل، علاقه فتاحی به «شهرت» را آشکار می‌کند. او خودش را در همه داستان‌های مربوط به فوتبال سهیم می‌داند و برای روی جلد بودن، حتی در درگیری لفظی کی‌روش و برانکو نیز شریک می‌شود. ادبیات فتاحی در مواردی، بسیار تند و زننده بوده است؛ چه در مواجهه با مدیرعامل باشگاه استقلال و چه روی خط تلفنی برنامه زنده شبکه ورزش. سعید فتاحی لقب «مرد قانون» را برای خودش درنظر گرفته اما کدام قانون به او اجازه می‌دهد که در همه صحنه‌های مربوط به فوتبال ایران، حاضر باشد و اظهارنظر کند؟

سعید فتاحی کیست؟ سعید فتاحی اهل کجاست؟ سعید فتاحی سازمان لیگ و سعید فتاحی اینستاگرام. این عبارت‌ها مهم‌ترین و پرتکرارترین نتایج جست‌وجوی اسم سعید فتاحی در موتور جست‌وجوی گوگل به‌شمار می‌روند؛ سؤال‌هایی که نشان می‌دهند کنجکاوی زیادی در مورد این «مدیر- سلبریتی» در میان هواداران فوتبال شکل گرفته است. گوگل برای جست‌وجوی نام سعید فتاحی، 6میلیون و 40هزار لینک ارائه می‌کند که درگیری لفظی با مدیرعامل باشگاه استقلال، یکی از بازدیدشده‌ترین‌های آنها به شمار می‌رود. جالب اینجاست که گوگل برای نام مهدی ترابی که یکی از بااستعدادترین ستاره‌های حال حاضر فوتبال ایران است و به‌تازگی با پرسپولیس قرارداد بسته،تنها 4میلیون و 140هزار لینک دارد. حتی علی قلی‌زاده که این روزها در باشگاه شارلروا در بلژیک توپ می‌زند، در گوگل با 5میلیون و 680هزار لینک در رده پایین‌تری نسبت به سعید فتاحی قرار گرفته است. در موتور جست‌وجوی گوگل 3میلیون و 150 هزار لینک درباره سامان قدوس وجود دارد تا این لژیونر ایرانی نیز کمتر از سعید فتاحی در میان جست‌وجوکننده‌ها شناخته‌شده باشد. حتی مرتضی تبریزی که این فصل در ترکیب استقلال به میدان می‌رود در گوگل با 3میلیون و 600هزار لینک شناخته می‌شود.

به جز چند بازیکن خاص سرخابی، رزومه فتاحی در گوگل از همه بازیکنان دیگر فوتبال ایران پروپیمان‌تر به‌نظر می‌رسد. او این شهرت را به کمک انبوهی از مصاحبه‌ها و جنجال به‌دست آورده است. کمتر کسی در فوتبال ایران، نام حیدر بهاروند را شنیده است. شاید بسیاری از هواداران فوتبال ندانند اما بهاروند، مسئول اصلی سازمان لیگ و در واقع رئیس سعید فتاحی است. پیش‌تر، مهدی تاج و عزیز‌الله محمدی در پست ریاست سازمان لیگ، چهره‌هایی رسانه‌ای به‌شمار می‌رفتند اما بهاروند همه مسئولیت‌های رسانه‌ای را به سعید فتاحی واگذار کرده است. در گوگل تنها 135هزار لینک در مورد بهاروند وجود دارد که قابل مقایسه با آمار فتاحی به‌نظر نمی‌رسد. حتی طرح 90 به 10 شدن سکوهای آزادی در داربی پایتخت به‌جای رئیس سازمان لیگ، نخستین بار از سوی فتاحی مطرح شد تا حیدر بهاروند همچنان از دید اهالی فوتبال پنهان باشد. در لیگ برتر هجدهم، بی‎نظمی‌های بسیار زیادی دیده شده است. یک مسابقه به‌دلیل پرتاب سنگ از سوی تماشاگران نیمه‌کاره مانده و چند بازی دیگر نیز شرایط مشابهی داشته. وظیفه اصلی فتاحی و همکارانش در سازمان لیگ،ایجاد نظم در مسابقات فوتبال است اما تا زمانی که آنها اولویت‌های دیگری برای خودشان داشته باشند و با دوربین‌ها سرگرم شوند، این هرج و مرج نیز برقرار خواهد ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید