• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32148
+
-

ماشین‌سازان به دنبال هت‌تریک پیروزی

ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان در هفته هشتم با بیم و امیدهای بسیار به مصاف هم می‌روند

گزارش ورزشی
ماشین‌سازان به دنبال هت‌تریک پیروزی

جهانبخش احمدیان| تبریز – خبرنگار:

تنها بازی باقیمانده از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور را ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان امروز به میزبانی فولادی‌ها در ورزشگاه الغدیر اهواز برگزار می‌کنند. ماشین‌سازی و تراکتورسازی به عنوان 2 نماینده فوتبال تبریز با شرایط بسیاری متفاوت قدم به رقابت‌های لیگ 98-97 گذاشتند.

تراکتورسازی که امسال به بخش خصوصی واگذار شد و با حضور مالک پرقدرت، تیمی کهکشانی با حضور ملی‌پوشان ایرانی را روانه مسابقات کرد. اما ماشین‌سازی که از ابتدای فصل از گسترش فولاد به این نام تغییر پیدا کرد، در مقایسه با تراکتورسازان با هزینه زیادی وارد مسابقات نشدند. هر چند که عملکرد بهتری را هم نسبت به تیم همسایه خود ثبت کردند و برخلاف تراکتورسازان که دور از انتظار از رقابت‌های جام حذفی برکنار شدند، آنها همچنان مدعی کسب جام حذفی هستند.

سبزقباهای تبریز پس از یک دوره کوتاه فراز و فرود و تغییر در رأس کادر فنی، نتایج قابل قبولی در جام حذفی و لیگ برتر گرفته‌اند و امروز با روحیه‌ای عالی به مصاف فولادی‌ها در اهواز خواهند رفت. 


مهاجری به دنبال احیای ماشین‌سازی

پس از کسب نتایج ضعیف از سوی «فیروز کریمی» و انجام مصاحبه‌های تند و غیرحرفه‌ای، مسئولان باشگاه تصمیم به برکناری وی و جایگزینی «محمدرضا مهاجری» کردند. سرمربی‌ای که تا قبل از حضور جان توشاک مدیر فنی تیم‌های تراکتور بود. مهاجری در اولین اقدام، چند تن از بازیکنان تراکتور را به خدمت گرفت، هر چند در 2 بازی گذشته لیگ برتر و جام حذفی فرصت بازی چندانی به آنها نداد. به علاوه با جذب «آندرانیک تیموریان» و «فرید بهزادی کریمی» بر قدرت سبزقباها در خط هافبک و حمله افزود. آنها پس از برد در جام حذفی، بازی هفته گذشته خود مقابل پارس جنوبی جم را نیز بردند تا امیدواری‌ها به این تیم بیشتر شود. 


برتری فولاد در دیدارهای رو‌در‌رو

2 تیم ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر 10 بار به مصاف همدیگر رفته‌اند که از این تعداد بازی، فولاد با کسب 3 برد و 6 تساوی برتری نسبی، نسبت به ماشین‌سازی دارد. تنها برد ماشین‌سازی در مقابل فولاد خوزستان با نتیجه پرگل 3 بر یک اتفاق افتاده است. البته ذکر این نکته نیز لازم است که این آمار متعلق به باشگاه گسترش فولاد است که امروز با عنوان ماشین‌سازی در دیدارها حاضر می‌شود.

قبل از این تغییر نام گسترش فولاد به ماشین‌سازی هم، 2 تیم 4 بازی رودررو داشتند که 2 بازی در لیگ آزادگان و 2 بازی در بازگشت دوباره سبزقباها به لیگ برتر انجام گرفته است و حاصل آن 2 برد برای ماشین‌سازی و یک برد برای فولاد بوده و یک بازی نیز به تساوی انجامیده است. در مجموع با توجه به آمارهای فوق می‌توان به برتری نسبی فولاد خوزستان در برابر حریف تبریزی خود پی برد.


محرومان و مصدومان بازی امروز

سبزقباهای تبریز برای بازی امروز به‌جز «سیداحمد موسوی» که در بازی هفته قبل با کارت قرمز داور مواجه و اخراج شده بود، و «هری فورستری» که به‌تازگی ازدواج کرده است و در تمرینات تیم غایب است، محروم و مصدوم دیگری ندارد. در مقابل فولاد خوزستان علاوه بر محرومیت «امیر میربزرگی» به دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم، به احتمال زیاد «پیمان شیرزادی» و «عبدالهت کرمی» مصدوم و «سروش رفیعی» غایب در تمرینات را در ترکیب نخواهد داشت که این امر کار ماشین‌سازی را برای یک برد بیرون از خانه هموار می‌سازد.


سبزقباها به دنبال سومین پیروزی فصل

ماشین‌سازی تا قبل از حضور مهاجری، تنها موفق به کسب یک برد شده و بقیه دیدارها را با تساوی پست سر گذاشته بود. باخت هفته ششم این تیم موجب تغییر سرمربی شد که تا به این جای کار این تغییر مثبت بوده است. این تیم هفته گذشته با تک‌گل دقیقه 3 «رضا خالقی‌فر» مهاجم شش‌دانگ و قابل اعتماد این تیم، پارس جنوبی جم را شکست داد. هر چند اگر کمی دقت عمل داشتند می‌توانستند با استفاده از ضد حمله‌ها، با تعداد گل بیشتری به پیروزی برسند. مدافعان این تیم روز سختی را مقابل پارس جنوبی گذراندند و همین امر موجب شد تا «محمدحسین کنعانی‌ زادگان» به واسطه بازی بی‌نقص خود، در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد. به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی روند رو‌به‌رشدی را از تیم دوم تبریز شاهد باشیم. در سمت مقابل فولاد پس از کسب برد پرگل مقابل مس شهر بابک، مقابل سپاهان قلعه‌نویی تن به شکستی پرگل داد و با نتیجه 3 بر یک بازی را واگذار کرد.  دیدار امروز برای هر 2 تیم می‌تواند مهم و حساس باشد، چراکه مهاجری به دنبال دبل بردهایش خواهد بود و ایلی استن به دنبال جبران نتیجه هفته قبل و کسب رضایت سکوهای الغدیر اهواز، که کار هر 2 تیم را سخت می‌کند. 


وجه اشتراک 2 تیم 

ماشین‌سازی و فولاد خوزستان در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که به دلیل آنچه نتایج ضعیف خوانده شد، تصمیم به عزل سرمربیان خود گرفتند و حدود 2 هفته است که با سرمربی جدید فعالیت می‌کنند. «رضا مهاجری» به‌جای «فیروز کریمی» و «ایلی استن» رومانیایی به‌جای «سیروس پورموسوی» کار خود را با جام حذفی آغاز کردند و در اولین گام موفق به صعود به دور بعدی این رقابت‌ها شدند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید