• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32147
+
-

اصفهان دوباره «شهر دوچرخه‌ها» می‌شود

معاون حمل ‌و‌ نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم را برای گسترش مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری افزایش دهد تا اصفهان به هویت شهر دوچرخه‌ها بازگردد.
«علیرضا صلواتی» در گفت‌و‌گو با ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان با مشارکت بخش خصوصی، ارتقای کیفیت ایستگاه‌های دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده است. در حال حاضر، در ایستگاه‌های دوچرخه انواع پاک‌روها، اسکوترهای برقی و دوچرخه در اندازه‌های مختلف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های مکانیزه در شهر خاطرنشان کرد: به‌زودی 2 ایستگاه هوشمند و تمام‌مکانیزه دوچرخه در میدان‌های امام حسین (ع) و انقلاب راه‌اندازی می‌شود. صلواتی ادامه داد: تفاوت ایستگاه‌های مکانیزه با ایستگاه‌های فعلی دوچرخه این است که شهروندان بدون مراجعه به اپراتور و تنها با در اختیار داشتن کارت‌های هوشمند حمل ‌و‌ نقل می‌توانند از دوچرخه استفاده کنند. شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «دوچرخه‌یار» می‌توانند نزدیک‌ترین ایستگاه‌های دوچرخه را پیدا کنند و دوچرخه مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر هفته، هم‌رکابی» افزود: در این طرح کارکنان ادارات و دستگاه‌های مختلف مسافتی را با استفاده از دوچرخه رکاب می‌زنند که هدف از آن تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از دوچرخه است.
معاون حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این‌که در آینده نزدیک تعداد تابلوهای اطلاع‌رسانی هوشمند شهر 2 برابر می‌شود خاطرنشان کرد: این تابلوها شهروندان را راهنمایی می‌کند تا از وضعیت ترافیکی معابر شهر مطلع شوند و از مسیرهایی که ترافیک کمتری دارد برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. صلواتی در خصوص افزایش سامانه‌ پارک حاشیه‌‌ای هوشمند در شهر گفت: سامانه پارک حاشیه‌ای هوشمند کمک می‌کند فضای عادلانه‌تری برای پارک خودرو شهروندان ایجاد شود و به روان‌سازی ترافیک شهر بینجامد.
وی خاطرنشان کرد: با حذف پارک‌های دوبل و غیرمجاز، ۳۰ درصد ارتقای کیفیت ترافیک و روان‌سازی معابر شهر را شاهد خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید