• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32145
+
-

از مدارس کپری تا کسب رتبه دوم کنکور

عبدالله رئیسی رتبه دوم کنکور سراسری را در رشته علوم انسانی کسب کرد

گپ
از مدارس کپری تا کسب رتبه دوم کنکور

«عبدالله رئیسی» اهل روستای مرزی و محروم کله‌گان سراوان که رتبه دوم کنکور سراسری در رشته علوم انسانی را کسب کرد معلمی را انتخاب می‌کند تا بتواند روزی به مردم روستایش خدمت کند. 
به گزارش فارس، شهرستان سراوان مانند سایر نقاط سیستان و بلوچستان مشکل فضای آموزشی دارد و هنوز هستند دانش‌آموزانی که به دنبال عشق و علاقه‌ای که به تحصیل دارند در مدارس کپری درس می‌خوانند. 
در شهرستان مرزی سراوان اگرچه مشکلات فضای آموزشی و کمبود کلاس درس و مدرسه وجود دارد، در همان مدارسی که در روستاها و نقاط صعب‌العبور راه‌اندازی شده شاهد پیشرفت دانش‌آموزان هستیم؛ دانش‌آموزانی که امسال در کنکور سراسری در رشته پزشکی و داروسازی تمامی سهمیه را جذب کردند. جالب‌تر این‌که همه از یک کلاس بودند و با برنامه‌‌ریزی و با هدف به این افتخار رسیدند. علاوه بر این دانش‌آموزان، یک نفر دیگر در رشته علوم انسانی موفق شد رتبه دوم کنکور سراسری را کسب کند. 
این دانش‌آموز اهل روستای کله‌گان سراوان است. علت انتخاب شغل معلمی را نیاز روستای خود عنوان می‌کند و از آن‌جایی که به رشته عربی علاقه وافر دارد، ادامه تحصیل در رشته عربی در دانشگاه فرهنگیان زاهدان را انتخاب کرده است. 
عبدالله رئیسی از یک خانواده کشاورز است و 8 خواهر و برادر دارد که کمبود امکانات نتوانست مانع موفقیت وی شود. گفت‌و‌گوی فارس را با وی می‌خوانید. 

از وضعیت تحصیلی خود بیشتر بگویید؟ 

در مقطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان دانش‌آموز ممتاز بودم و معدلم 90/19 یا 20 بوده است. در مقطع دبیرستان نیز این شرایط معدلی را حفظ کردم و معدل کتبی نهایی من 63/19 و معدل پیش‌دانشگاهی‌ام 20 بود. 

در مورد روستای محل سکونتتان بیشتر توضیح دهید؟ 

محل زندگی من دهستان کله‌گان سراوان است. مقطع دبستان و راهنمایی را در همان روستای خودمان تحصیل کردم، اما مقطع دبیرستان را به شهر آمدم و این مدرسه تا محل زندگی من 110 کیلومتر فاصله داشت. هر دو هفته یک بار می‌رفتم به روستا و به خانواده‌ام سر می‌زدم، روستای ما از نظر امکانات آموزشی بسیار مشکل دارد. 

شما از یک روستای بدون امکانات موفق به کسب این افتخار شدید. توصیه شما به دوستان و همسن و سالان شما که گمان می‌کنند بدون امکانات رشد و پیشرفت میسر نیست، چیست؟ 

 توصیه‌ای که به دوستان بومی خودم دارم این‌که می‌توانند با خودباوری به موفقیت‌های زیادی دست یابند. همان‌طور که من توانستم در اوج محرومیت از یک روستای محروم به این‌جا برسم. رسیدن به موفقیت برنامه و اندکی تلاش می‌خواهد. 

چرا معلمی را انتخاب کردید؟ 

سایر هم‌کلاسی‌هایم رشته پزشکی و داروسازی را انتخاب کردند، من هم با توجه به وضعیت درسی خوبی که داشتم می‌توانستم پزشکی را انتخاب کنم، اما به خاطر نیاز شهر و روستایم معلمی را انتخاب کردم و می‌خواهم معلم شوم تا غبار بی‌سوادی از چهره اهالی روستایم زدوده شود. روستای کله‌گان بسیار محروم و فاقد امکانات است و تصمیم دارم برای توسعه و آبادانی محل زندگی‌ام تلاش کنم؛ البته به خاطر علاقه و استعداد خودم ادامه تحصیل در درس عربی را انتخاب کردم. 

در فضای مجازی منتشر شده بود که به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی دانشگاه زاهدان را انتخاب کرده‌اید؛ بیشتر توضیح دهید؟ 

مطالب فضای مجازی را دیده بودم اما صحت ندارد. من چون بومی منطقه هستم اگر بخواهم معلم شوم فقط می‌توانستم دانشگاه فرهنگیان را در استان انتخاب کنم. 

چه کسانی در موفقیت شما تاثیر مستقیم داشتند؟ 

معلمان مدرسه ما همه بومی استان سیستان و بلوچستان و بیشتر از شهرستان سراوان هستند و برای من و هم‌کلاسی‌هایم که در رشته پزشکی قبول شده‌اند بسیار زحمت کشیدند که از آن‌ها تشکر می‌کنم؛ همچنین از پدرم برای رسیدن به موفقیتم تشکر می‌کنم با توجه به این‌که کشاورز است، بسیار پیگیر وضعیت آموزشی من و خواهران و برادرنم است. 

علاوه بر عبدالله رئیسی که رتبه دوم کنکور سراسری در رشته علوم انسانی را کسب کرده است، 17 نفر از هم‌کلاسی‌هایش نیز در رشته پزشکی و داروسازی در کنکور سراسری قبول شده‌اند. نظرمحمد اربابی یکی از معلمانشان این موفقیت را نتیجه برنامه‌ریزی‌های مدون 4 ساله و مجموعه فعالیت‌های مکمل و بسته‌های آموزشی، آزمونی و برگزاری اعتکاف‌های علمی عنوان کرده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید