• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31727
+
-

اخبار فردا

درنگ
اخبار فردا

چهار‌شنبه  4مهر


خبرهایی از نشست شورای امنیت- فردا روزی است که حسن روحانی بعد از حضور سه روزه‌اش در نیویورک و سازمان ملل متحد راهی تهران می‌شود اما این بازگشت حسن روحانی با نشست شورای امنیت همزمان است. نشست پیش‌روی شورای امنیت از ‌ماه پیش با خبرهای حاشیه‌ای مختلفی همراه شد. از یک سو نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل و از سوی دیگر ترامپ خبر دادند که قرار است این نشست به ریاست رئیس‌جمهوری آمریکا و با محوریت ایران برگزار شود. هرچند این خبر واکنش‌های منفی دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را در پی داشت و بسیاری بر موضوع اصلی آن یعنی منع گسترش سلاح‌های کشتار‌جمعی بدون اشاره به کشور خاصی تأکید داشتند اما بهتر است اخبار فردا را پیگیری کنید تا متوجه شوید که بالاخره ترامپ، این جلسه را چطور و با چه موضوعی مدیریت می‌کند.

احترام به مادرم زمین - «علی‌حده» نمایشگاه چیدمان نوشین شریفات است. این نمایشگاه که در گالری سایه دایر است، 4مهرماه به پایان خواهد رسید. شریفات درباره این نمایشگاه می‌گوید: «مگر این نیست که انسان زمینی‌ است؟ مگر این نیست که مادر انسان، زمین است؟ مگر انسان از آن طبیعت نیست؟ چیست پس این خودخواهی بی‌بدیل و تهی برای نابودی خود؟ مصرف‌گرایی بی‌حد، خرده ارزش که نه بدل به ارزشی عظیم شده است، بازتولید این فرهنگ در خودِ فرهنگ از مِیل به نابودی سرچشمه می‌گیرد. زمین بارها حیات را از شرِ یخبندان، برخورد شهاب و... نجات داده، این بار اما حریف کیست؟ این حدِ تخریب و تولید از سرِ پیشرفت، همگام با تحول در سبک زندگی به کدام سو می‌رود؟ خواست رفاه این شهروند، هیولای پلاستیکی را به جان مادر انداخته‌است. این مجموعه سعی در به تصویر کشیدن خوی هر دو کرده، مادامی که مادر آغوش‌اش را بی‌دریغ به هیولای درنده سپرده‌ است، گاها سونامی‌ای حواله شهروند غیردوپایش می‌کند.» از علاقه‌مندان دعوت می‌شود چهارم مهرماه از این نمایشگاه که آخرین روز خود را سپری می‌کند، در گالری سایه بازدید کنند. گالری سایه در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ است.



عکاسی به روش پین هول - مؤسسه مدرسه عکاسی رأی نو کارگاه برگزار می‌کند. این دوره که در تاریخ ۴ مهر آغاز می‌شود به‌مدت 3ساعت و از ساعت 4عصر شروع خواهد شد. در این دوره که توسط سروش کیایی تدریس می‌شود قرار است با اتاق تاریک و چگونگی تشکیل تصویر آشنا شوید. فاصله کانونی و تأثیر آن بر زاویه دید را بشناسید، دوربین پین هول با ساده‌ترین وسایل دم‌دستی را بسازید و اکسپوز و لنزها را آموزش ببینید و به‌طور کلی یاد بگیرید چطور با دوربین پین‌هول عکاسی کنید، البته باید حتما سن‌تان ۱۵سال به بالا باشد. در پایان دوره هم مدرک وزارت ارشاد دریافت می‌کنید. برای شرکت در این دوره که 200هزار تومان شهریه دارد، باید به خیابان جهان‌آرا، خیابان ۴۲/۱، پلاک ۲۰ مراجعه کنید.



رفتن به جشن‌تولد استقلال- خیلی جذاب‌تر می‌شد اگر هواداران استقلال می‌توانستند جشن 73سالگی تیمشان را در کمپ ناصرحجازی برپا کنند. استقلال اما به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا و البته در 73سالگی، هنوز باشگاهی به‌شمار نمی‌رود که تشکیلاتی برای پذیرایی از هوادارانش داشته باشد. در سایت‌‌های خبری هم هنوز خبری درباره مراسم جشن‌تولد باشگاه استقلال وجود ندارد. به این تریب هواداران این تیم می‌توانند روی مسابقه این هفته تیم‌شان حساب کنند. اتفاقا استقلال پنجشنبه این هفته با رقیب همیشگی، پرسپولیس بازی دارد. به این ترتیب جشن 73سالگی استقلال می‌تواند از فردا با حضور هواداران در آخرین تمرین تیم‌شان پیش از رویارویی با رقیب دیرینه آغاز شود و پنجشنبه در ورزشگاه آزادی ادامه پیدا کند. استقلال متولد 4مهر 1324در تهران است.

هندسه کل در اُ - نمایشگاه هندسه کل در گالری اُ ۴ ،مهر آخرین روز نمایش خود را سپری می‌کند. این نمایشگاه که در ۲۳شهریور افتتاح شد، از ساعت  12تا 20 برای نمایش عکس‌های هنرمندان باز است. هندسه کل مجموعه عکس‌های امیرحسین بی‌پرواست. بی‌پروا در بیانیه نوشته است: «کل جهان از جمله انسان در هر لحظه در حال تغییر است و در پس این تغییرات ظاهرا بی‌نظم، پرهرج و مرج و ناممتد یک نوع نظام خاص نهفته است؛ نظامی پویا، غیرخطی و دارای حافظه. یکی از این نظام‌ها هندسه طبیعت یا فراکتال است». امیرحسین بی‎پروا در سال۱۳۸۲ منتخب فستیوال خاورمیانه شد و در سال۱۳۹۳ مقام برگزیده‎ مخاطبین سومین فستیوال سالانه پرتره‎سازی گالری شیرین تهران را به‌دست آورد. برای رسیدن به گالری اُ و تماشای این آثار باید به پلاک 46 در خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو بروید.

گربه سیاه کهکشانی‌‌ها - در سال‌های اخیر یکی از تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را از رئال مادرید گرفته، سویا بوده. آن هم وقتی بازی در ورزشگاه سانچز پیس‌خوآن برگزار شده. حالا چهارشنبه این هفته دوباره این دو تیم به مصاف هم می‌روند اما برخلاف فصول گذشته شرایط دو تیم خیلی متفاوت است. در این سال‌ها سویا معمولا یکی از تیم‌های بالا‌نشین جدول بوده حالا اما تیم پابلو ماخین اوضاع چندان خوبی ندارد و در نیمه پایینی جدول قرار گرفته. با وجود این باید دید ساعت 23:30 چهارشنبه می‌تواند ساعت رستگاری آنها باشد یا اینکه کهکشانی‌های بالانشین کار خودشان را پیش می‌برند و دست پر از سویا به خانه برمی‌گردند.



بازگشت هزارپا- فیلم‌های کمدی از چهارم مهر به سینماها برمی‌گردند. بنابر اعلام سیدضیا هاشمی، دبیر کمیته انضباطی کارگروه محدودیت اکران فیلم‌های صددرصد کمدی، از آغاز دهه اول محرم تا هفتم سیدالشهدا بوده که این محدودیت در چهارم مهر‌ماه تمام می‌شود. از همین‌رو امسال به‌طور مشخص ۲ فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «دم‌سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان که صددرصد کمدی هستند و تا تاریخ یادشده اجازه اکران نداشتند به سینماها برمی‌گردند و این در حالی است که بعد از تاسوعا و عاشورا برای اکران دیگر فیلم‌ها منعی وجود نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید