• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27793
+
-

فعالیت انبوه‌سازان نیازمند مشوق است

نعمت‌الله ظریف| دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی :

دولت میزان رشد اقتصادی در بخش مسکن را در حد بسیار پایینی اعلام کرده اما هنوز نتیجه محسوسی بین مشاهده نشده است. دولت برای رونق مسکن سعی خود را کرده است، با این حال هنوز در این بخش تاثیر زیادی دیده نشده است. دوره‌های رونق و رکود در بازار مسکن همواره وجود داشته اما این دوره بسیار طولانی شده و تقریبا به سال چهارم خود وارد شده است. 50 تا 60 درصد انبوه‌سازان در خراسان رضوی یا فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند یا با زیر ظرفیت خود مشغول به کارند. 

دولت اصلی‌ترین فعالیت خود در بخش مسکن را پایان دادن به مسکن مهر قرار داده بود و طبق گفته‌های خود مسئولان تنها 7 درصد از اتمام پروژه باقی مانده و باید گفت در خراسان رضوی واحدهای زیادی تنها در شهر گلبهار در حوزه مسکن مهر باقی مانده است. البته برخی از سیاست‌های مناسب برای راه‌اندازی بازار مسکن مانند خانه اولی‌ها و سایر مواردی از این دست اجرا شده اما به اندازه‌ای نبوده که 300 شغل مرتبط با این حوزه را درگیر کند. 

اکنون رونق کمی در بازار مسکن در خراسان رضوی دیده می‌شود و با توجه به این‌که قدری خرید و فروش به وجود آمده می‌توان به آینده امیدوار بود. با توجه به این‌که از سال 90 تا 96 قیمت پروانه جهش بسیار زیادی داشته، نیاز است که مشوقات مناسبی در نظر گرفته شود تا انبوه‌سازان برای بهسازی این حوزه وارد عمل شوند.

اکنون تعدادی پروژه سرمایه‌گذاری در مشهد مقدس توسط شهرداری طریاحی شده و بسته‌های مختلفی نیز برای آنها تهیه شده اما هنوز برای بافت حاشیه‌ای موضوعی مشخص نشده است. همچنین از طرف استانداری نیز مساله‌ای برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده با انبوه‌سازان مطرح نشده اما در صورت وجود مشوق‌ها آمادگی از طرف انبوه‌سازان وجود دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید