• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27594
+
-

تداوم فعالیت پروژه بین‌المللی حفاظت از یوز

خبر‌
تداوم فعالیت پروژه بین‌المللی حفاظت از یوز

پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از سال ۱۳۸۰ با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و برنامه عمران ملل متحد با مشارکت جمع گسترده‌ای از کارشناسان داخلی بین‌المللی آغاز به‌کار کرد. تاکنون 2فاز این پروژه عملیاتی شده و اکنون آنطور که معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داده است پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی نیز تدوین شده و قرار است فاز سوم این پروژه از اواخر سال‌جاری میلادی آغاز شود.

 به گزارش مهر، حمید ظهرابی با اعلام خبر تدوین پیش‌نویس فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: این پیش‌نویس که شامل اهداف، فعالیت‌ها، شاخص‌ها و خروجی‌های مورد انتظار از پروژه در فاز سوم و برای یک بازه زمانی 5ساله تدوین شده است به مسئولان برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در تهران ارائه خواهد شد. به گفته ظهرابی، پس از تأیید سند نهایی، فاز سوم پروژه با امضای تفاهمنامه‌ای بین برنامه عمران ملل متحد و سازمان حفاظت محیط‌زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط‌زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز سوم پروژه سعی داریم دامنه پایش‌ها تنها متمرکز بر مناطق تحت حفاظت سازمان نباشد و در کریدورهای مهاجرتی یوز نیز پایش متمرکزتری انجام شود. همچنین بر مشارکت تمام ذی‌نفعان خصوصا جامعه محلی و مسائل مربوط به معیشت پایدار آنها تأکید شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید