• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27411
+
-

بدون ویزا به مهران نیایید

تدابیر ویژه ناجا برای تامین امنیت و آرامش زوار اربعین در شهرستان مرزی استان ایلام

گزارش
بدون ویزا به مهران نیایید

مریم نظری| ایلام - خبرنگار:

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا در دیدار با استاندار از افزایش لایه‌های کنترلی در مرز مهران برای برگزاری مراسم اربعین خبر داد. به گزارش همشهری، سردار محسن فتحی‌زاده با بیان این‌که نیروی انتظامی مانند سال‌های گذشته با تمامی امکانات و تجهیزات در اربعین حضوری فعال دارد، گفت: تامین امنیت و آرامش برای تردد زوار اولویت اصلی نیروی انتظامی است.


تردد بدون ویزا، ممنوع

سردار فتحی‌زاده با اشاره به این‌که مرز مهران شاهد تردد بیش از ۵۰ درصد زوار است، تصریح کرد: ایجاد لایه‌های کنترلی در این مرز نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود و از مردم تقاضا داریم بدون ویزا و گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند.
وی بیان کرد: قطعا زائران بدون ویزا مانند سال‌های گذشته به شهرهای خود بازگشت داده می‌شوند.

امسال نیروی انتظامی با ایجاد لایه‌های بیشتر کنترلی اجازه تردد را به زائران بدون ویزا حتی به داخل شهرهای مرزی هم نخواهد داد. جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا بیان کرد: کمتر از 2 ماه دیگر فرصت باقی مانده است و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مرزها به خصوص مرز مهران باید بیشتر شود. وی افزود: هیچ گونه ویزایی نباید در مرزها صادر شود، چراکه این کار باعث ازدحام جمعیت در مرزهای کشور می‌شود.


امن‌ترین مرز برای تردد زوار

فتحی زاده با اشاره به این‌که سال گذشته از خروج بیش از ۶۰ هزار نفر بدون ویزا جلوگیری شد، گفت: از مردم تقاضا داریم حتما با ویزا و گذرنامه معتبر به مرزها وارد شوند تا برای آنها مشکلی پیش نیاید.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا ادامه داد: ایلام امن‌ترین استان کشور از نظر امنیتی است و مرز مهران نیز امن‌ترین مرز برای تردد زئران اربعین حسینی(ع) به شمار می‌رود.  سردار فتحی زاده گفت: فعالیت‌های زیرساختی و انتظامی اربعین باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا تاثیر بیشتری را شاهد باشیم. این مقام انتظامی افزود: باید تقسیم کار به منظور برگزاری هرچه بهتر آیین‌های اربعین حسینی انجام شود. همچنین اقدامات زیرساختی و ارائه خدمات به زائران باید با حوزه‌های امنیتی انتظامی هماهنگ شود و نباید دستگاه‌ها به شکل جزیره‌ای عمل کنند. وی گفت: مدیریت تردد زائران باید از مبدأ شهرها انجام گیرد تا شاهد حجم زیاد زائران در مرزها نباشیم.


فعالیت دفاتر صدور روادید 

سردار فتحی زاده در مورد آرامش روانی جامعه و زائران نیز گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که عده‌ای با ایجاد شایعه موجب ناراحتی و آزار مردم نشوند و فضا برای ایجاد شایعه‌پراکنی ایجاد نشود، چراکه در سال گذشته برخی افراد با فضا‌سازی‌های روانی عده‌ای را در خصوص روادید به مشکل انداختند.

فتحی ابراز امیدواری کرد که امسال دفاتر صدور روادید برای ارائه خدمات صدور ویزا در ایلام فعال شوند. وی افزود: درصدد قطع صدور روادید در مهران در نزدیک ایام اربعین هستیم.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا به دستگاه‌های متولی در حوزه اربعین توصیه کرد که برای پیشگیری یا کاهش مشکلات از ظرفیت‌های مردمی و توان اقشار مختلف استان و  دیگر استان‌ها استفاده کنند.


به افراد بدون ویزا خدمات داده نمی‌شود 

استاندار هم گفت: مرز مهران به دلیل امنیت مطلوب در زمان اربعین مورد توجه بسیاری از زائران اربعین قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین اقدامات سال جاری در مرز مهران، ارائه نشدن خدمات همچون اسکان به افراد بدون ویزا و گذرنامه است. 
قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مرز مهران تاکید کرد: برای اربعین امسال جاده ایلام-مهران 4بانده می‌شود و تاکنون بیش از 160 میلیارد تومان برای این مسیر اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: ایجاد کمربند غربی مهران از دیگر زیرساخت‌های ایجادشده برای تردد راحت‌تر زوار است که با تکمیل آن شاهد ازدحام اتوبوس‌های بین‌شهری در محدوده داخل شهر نخواهیم بود.


ایجاد گذر مرزی چیلات

استاندار گفت: ایجاد گذر مرزی چیلات از دیگر اقدامات مسئولان استان برای کم شدن حجم تردد زوار اربعین از مرز مهران است که امیدواریم با موافقت طرف عراقی به‌زودی شاهد بازگشایی این مرز باشیم..
وی افزود: تاکنون مسئولان کشور عراق برای باز شدن این گذر مرزی به جمع‌بندی نرسیده‌اند ولی زیرساخت‌های آن با 35 میلیارد تومان اعتبار در حال تکمیل است.

سلیمانی دشتکی افزود: نیروی انتظامی مانند سال‌های گذشته در خط اول تامین امنیت تردد زوار اربعین قرار دارد.
وی اضافه کرد: درصددیم اربعین را مردمی کنیم و مردم استان از تردد زوار در بخش اقتصادی بهره‌‌مند شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :