• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27332
+
-

آرامش روح و جسم در سرعین


لیلا  حسینی| روزنامه‌نگار:

 سبلان و دامنه زیبای آن جاذبه‌ای برای گردشگری ایجاد کرده است که 4 فصل  سال  گردشگران را از سراسر کشور و حتی دنیا به سوی خود می‌کشاند. 
جاذبه‌های کوهستانی، طبیعت دامنه زیبای سبلان، وجود آبگرم‌های درمانی و معدنی، از این منطقه مکانی ایده آل برای گردشگران می‌سازد. 
منطقه گردشگری «آلوارس» در دامنه سبلان در 20 کیلومتری شهر سرعین از توابع استان اردبیل یکی از مناطق پرجاذبه است. گردش در زیبایی‌های دامنه سبلان و تنفس در هوای پاک آن تنها بخشی از جاذبه‌هایی است که می‌تواند شما را به آلوارس بکشاند. 

 امکانات تفریحی و گردشگری ویژه‌ای که چند سالی است در ۱۰ کیلومتری روستای زیبای آلوارس راه افتاده است، انگیزه چنین سفری را بیشتر می‌کند. آب و هوای این منطقه در تابستان خنک و معتدل و در پاییز ، زمستان و بهار اغلب سرد و برفی است. 
در این منطقه پیست اسکی آلوارس با تله سی یژ و مسیر پیاده روی و کوهنوردی آن هم در دامنه زیبای سبلان و سپردن جان و تن به آبگرم‌های آرامش بخش در سرعین، لذت غیرقابل تصوری را نصیب گردشگران می‌کند.
پیاده روی در دامنه سبلان و در ارتفاع بالای 3 هزار متر از سطح دریا در کنار دره زیبایی که آبشار «گورگور» با صدای شر شر آب، آرامش را به گردشگران ارمغان می‌دهد گوشه‌ای از لذت از این منطقه بی‌نظیر است. چشمه گورگور از جمله چشمه های مشهور دامنه سبلان است. 

این چشمه در دره آلوارس یا «قزل گوللر» با شیب تند جاری می‌شود. آب این چشمه به حدی گواراست که در کارخانه آب معدنی در این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شهر سرعین بر اساس آمارهای رسمی بیش از صد هتل و مهمانپذیر داردکه بر اساس بودجه مسافران، مکان اسکان به آسانی فراهم می‌شود و دغدغه‌ای از لحاظ اسکان برای گردشگران وجود ندارد.
جاذبه این منطقه به حدی است که تورهای خارجی در بازدید خود از کشور ایران با سفر نیم روزه از این مکان به عنوان جاذبه گردشگری شاخص در ایران بازدید می‌کنند.

ظرفیت گردشگری در دامنه سبلان وقتی تکمیل می‌شود که گردشگران بعد از سیر در طبیعت بکر با هوای ایده آل می‌توانند با حضور در آبگرم‌ها آرامش را به جسم خسته از کار و تلاش طولانی هدیه دهند و به اذعان گردشگران آرامشی که این آبها به انسان می‌دهد قابل تعویض با هیچ یک از امکانات دیگر نیست و جاذبه سرعین برای گردشگران به دلیل ارمغان آرامش جسم و روح به طور همزمان است و این 2 بعد آرامش در کمتر جایی یافت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :