• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27331
+
-

تحول اقتصادی جزیره با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی

شیوا بیات| کیش - خبرنگار:

جلسه شورای اداری کیش با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور درکیش برگزار شد. مرتضی بانک با اشاره به این‌که مدیریت کلان به معنای تفکر و اندیشیدن است، اظهار کرد: در شرایط امروز کشور موقعیت‌شناسی و استفاده از فرصت‌ها همان مدیریت صحیح است که اگر این دو را ترکیب و از موقعیت‌های فراهم‌شده به نحو مطلوب استفاده کنیم، می‌توانیم موقعیت موجود را به فرصت تبدیل کنیم. وی با تاکید بر اینکه در شرایط سختی هستیم که اگر مدیریت شود، مشکل‌زا نخواهد بود، افزود: از این موقعیت‌ها می‌توان فرصت‌های بزرگی ایجاد و برای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های کشور استفاده کرد.

بانک ضمانت اجرایی عبور از سختی‌ها را وحدت و انسجام داخلی عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم آن را به یک حرکت پویای اجتماعی و سیاسی تبدیل کنیم، در عبور از این سختی‌ها موفق خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه هرمزگان یکی از پایگاه‌های استراتژیک کشور است، افزود: از وجود هرمزگان می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها با فکر و اندیشه صحیح برای رونق همه کشور استفاده کرد. مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی دشواری به سر می‌بریم که تبعات آن مناطق آزاد را نیز تحت تاثیر قرار داده است با تقدیر از مردم کیش افزود: مردم کیش، فعالان اقتصادی، صاحبان حرفه‌ها و مشاغل و همه کسانی که در کیش مشغول فعالیتند در حال سپری کردن تابستان سختی هستند که باید از همراهی همه آنها تقدیر کرد. محمد‌ابراهیم انصاری‌لاری با تاکید بر اینکه با تدابیر اندیشیده‌شده سعی کرده‌ایم تا سختی‌ها را قابل‌تحمل‌تر کنیم به برگزاری متفاوت جشنواره تابستانی و ویژگی‌های خاصی که در آن قرار داده شده است مانند برگزاری کنسرت‌های متفاوت، اهدای کارت هدیه و نورپردازی در شب‌های کیش برای ایجاد فضایی زیبا و جذاب اشاره و  اضافه کرد: این تلاش‌ها موجب شده تا حداقل آسیب به مردم و فعالان اقتصادی وارد شود.

انصاری‌لاری افزود: با همدلی و همراهی، رهنمودهای رهبری، تدابیر رئیس‌جمهوری و دولتمردان این فراز و فرودها را هم سپری خواهیم کرد و شاهد گشایش خواهیم بود. معاون عمرانی سازمان نیز در بخش دیگری از این شورا با اشاره به بخشی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری، در حال انجام، طراحی‌شده و در دست، بررسی بهره‌برداری از پروژه اسکله 35 هزار تنی و ساخت جزیره مصنوعی از ضایعات و نخاله‌های حاصل از لایروبی این اسکله را از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند تحولی در اقتصاد جزیره کیش ایجاد کند. مصطفی خانزادی بازسازی و توسعه بازار ماهی کیش، احداث معابر فاز 7 شهرک صدف، مخزن هوایی تعادل فشار آب جزیره کیش، پیش‌راه‌اندازی مخازن روزانه سوخت هواپیما، اتصال دو نیروگاه شمال و جنوب جزیره با هدف تبادل انرژی و پیشگیری از قطعی احتمال برق در آینده، احداث شبکه برای تبادل آب بین شبکه‌های آب در نیروگاه شمال و جنوب، افتتاح هتل میراژ و کلنگ‌زنی بخش دوم هتل گراند از دیگر طرح‌هایی بود که خانزادی به آن اشاره کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر این‌که هرمزگان به همراه دو منطقه آزاد خود از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: هرمزگان به تنهایی می‌تواند نیازهای اقتصادی کشور را تامین کند به شرط این‌که دارای اختیار باشد. فریدون همتی با اشاره به این‌که امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و این جنگ به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است، افزود: جنگ اقتصادی تا آخرین نقطه زندگی افراد نفوذ می‌کند و آثار آن از جنگ نظامی بیشتر است و تمام افکار و زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هشتاد‌ویکمین جلسه شورای اداری کیش با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همتی استاندار هرمزگان، آشوری و هاشمی تختی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد‌ابراهیم انصاری‌لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران و معاونت‌های سازمان منطقه آزاد کیش، روسای ادارات و سازمان‌ها و نهادهای مستقر در کیش برگزار شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید