• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 27045
+
-

بلاتکلیفی 250طرح به‌دلیل بی‌توجهی به محیط‌زیست

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هیچ‌یک از طرح‌های عمرانی و اجرایی فاقد مطالعه و پیوست زیست‌محیطی، مجوز نمی‌گیرند.

به‌گزارش ایرنا، عیسی کلانتری گفت: بی‌توجهی به مسئله مهم مطالعه زیست‌محیطی از گذشته تاکنون سبب شده بیش از 250طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری ارزی 26و نیم میلیارد دلاری و سرمایه‌گذاری ریالی 65هزار میلیارد ریالی روی زمین و بلاتکلیف بماند.
او افزود: هم اینک طرح‌های بسیاری وجود دارد که بدون مطالعه در دست اجراست و علتش هم این است که دستگاه‌های اجرایی ما راغب به انجام مطالعه نبوده‌اند چرا که تصور می‌کردند ممکن است مطالعه در مسیر حرکت آنها تغییری ایجاد کند.وقتی کاری را بدون مطالعه انجام می‌دهیم مردم ناگزیر هستند یک عمر با پیامدهای آن زندگی کرده و تبعات زیانبار آن را متحمل شوند.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، کمبود منابع آب را از چالش‌های مهم و عمده کشور برشمرده و گفته امروز در تمام استان‌های کشور با مشکل کم آبی مواجه هستیم. از ابتدای سال‌جاری نیز اعلام کرده‌ایم که پتروشیمی‌ها تنها باید در کنار ساحل راه‌اندازی شود. این در حالی است که هر نماینده مجلس می‌خواهد در شهر خودش یک مجتمع پتروشیمی یا فولاد داشته باشد، بدون اینکه توجه شود آب این صنایع از کجا باید تأمین شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید