• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26895
+
-

سپید رود را گل آلودتر نکنید

حسین نصرتی | رشت- خبرنگار:


 3 هفته از لیگ برتر می‌گذرد و تنها نماینده استان در این لیگ توانسته از مجموع 9 امتیاز فقط یک امتیاز کسب کند و عنوان ناکام‌ترین تیم جدول را به خود اختصاص دهد. سپید رود سال گذشته را با مشکلات زیادی پشت سر گذاشت و با دست و پا زدن فراوان توانست در هفته‌های پایانی حضور خود را در لیگ برتر حفظ کند. با این حال قابل تصور بود که این تیم برای فصل بعد مشکلات زیادی خواهد داشت که نمونۀ بارز آن جنگ مدعیان مالکیت برای باشگاه سپیدرود بود. 

بعد از روشن شدن تکلیف مالکیت این باشگاه، خداداد عزیزی به عنوان سرمربی هدایت این تیم را در لیگ برتر بر عهده گرفت و کارنامه عزیزی در پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فقط یک امتیاز از دیدارها بود. اگر چه قابل پیش‌بینی بود که سپید رود در شروع لیگ مشکلاتی خواهد داشت و عزیزی هم قبل از شروع بازی‌ها گفته بود هفته‌های سختی را در پیش داریم، اما به نظر می‌رسد تصمیم‌گیران این باشگاه چندان میلی برای رفع بحران‌های این تیم ندارند و همچنان به بی‌نظمی‌های خودخواسته ادامه می‌دهند. 

برای نمونه فقط 3 هفته از شروع لیگ و نتیجه نگرفتن‌های قابل پیش‌بینی آن می‌گذرد که می‌بینیم کادر فنی استعفای جمعی می‌دهند و بعد آن را تکذیب می‌کنند و فردای آن روز مدیرعامل باشگاه برکنار و مدیر عامل دیگری انتخاب می‌شود. مدیر عامل جدید هم در اولین اقدام خبر از تغییر نیمکت فنی و کادر مربیان این تیم می‌دهد.کاملا قابل پیش‌بینی است که این روند سپید رود را تا قبل از پایان نیم فصل لیگ برتر به عنوان اولین گزینه سقوط از لیگ برتر به لیگ دسته یک معرفی خواهد کرد. هر چند فوتبال، بازی دقیق 90 دقیقه‌هاست و تغییرات هم شاید باعث نتیجه‌گیری این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر شود. همۀ این ناکامی‌ها به مالک باشگاه برمی‌گردد که از توان پرداخت حقوق بازیکنان و هزینه‌های باشگاه برنمی‌آید و دلیل اصلی اختلاف عزیزی با باشگاه سر همین موضوع است. حال سوال این جاست مالک جدید با آن همه دوندگی که برای گرفتن مالکیت باشگاه کرد، به دنبال چه بود؟ 

این باشگاه محلی برای در آمد نیست و شکست و سرافکندگی هم تنها نتیجۀ کارکرد آن است. مالک باشگاه در پی چه بوده است که اکنون شاهد متلاطم‌تر شدن سپیدرود هستیم. مالک حتی شناختی از خداداد عزیزی و سابقه سرمربیگری او نداشت که او را برای هدایت تیم برگزید.خداداد شکست هفته اول را طبیعی تلقی کرد. در هفته دوم با هواداران سپیدرود درافتاد و برای دوری از حاشیه‌ها تمرینات باشگاه را به تهران منتقل کرد که این موضوع هم خود به حواشی دیگر منتهی شد. درهفته سوم هم تهدید به استعفا کرد. در لیگ برتر همه می‌دانند خداداد مرد نیمه کاره لیگ است. با این توصیف، او سرمربی پرحاشیه‌ترین تیم حاضر در لیگ انتخاب شد. نتیجه همه این سوء مدیریت‌ها سرخوردگی برای هواداران سپیدرودی و همه گیلانی‌ها برای توجیه شکست‌هاست. خداداد دیگر روی نیمکت سپیدرود حضور ندارد اما مسئولان ورزش گیلان هم با بی‌توجهی تنها دلخوشی ورزشی مردم را در مسیر نابودی قرار داده‌اند. بی‌شک از دست دادن چنین سرمایه بزرگی ضربه سنگینی به ورزش استان خواهد زد. این روزها سپیدرود گل‌آلود است و براثر آلودگی‌ها ماهی ندارد. بهتر است به تصور گرفتن ماهی، آن را گل آلودتر نکنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید