• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26674
+
-

گاومیش‌ها در دام آتش دامداران

گاومیش‌ها در دام آتش دامداران

«بررسی‌ها وگفت‌وگو با جوامع محلی نشان داد بعضی از دامداران برای اینکه از سرشاخه‌های سبز« نی» و «لویی» در تالاب استفاده کنند بخش‌هایی از تالاب را به‌صورت کنترل شده آتش می‌زنند که البته گاهی اختیار آتش از دستشان درمی‌رود.» این گفته‌های مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان در واکنش به انتشار تصاویری از سوختن گاومیش‌ها در تالاب هورالعظیم است. انتشار این تصاویر همزمان با بروز آتش‌سوزی در هورالعظیم این شبهه را ایجاد کرده بود که گاومیش‌ها در آتش‌سوزی‌های اخیر سوخته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، احمدرضا لاهیجان‌زاده با اشاره به مغذی بودن نی‌های تازه سبز شده برای دام تصریح کرد: نی‌ها بعد از آتش‌سوزی به سرعت رشد می‌کنند و نی تازه به‌دلیل بالا بودن سبزینه برای دام مغذی‌تر است اما گاهی کنترل آتش از دست دامداران خارج می‌شود وعلاوه بر آسیبی که به تالاب وارد می‌کند باعث آلودگی هوا در منطقه می‌شود. به گفته وی، طی چند سال اخیر این آتش‌سوزی‌ها علاوه بر تالاب هورالعظیم مشکلاتی را در تالاب بین‌المللی شادگان هم به‌وجود آورده ازجمله در مواردی باعث اختلال در خطوط برق شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان در ادامه افزود: بنا بر اعلام مالک احشامی که طی چند روز اخیر عکس‌های آنها در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود، سوختگی احشام قبل از آتش‌سوزی گسترده هورالعظیم و 3روز بعد از عید فطر و در بخش آبدار و سبز تالاب در خاک ایران اتفاق افتاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید