• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 6 دی 1396
کد مطلب : 2500
+
-

برای نخستین‌بار صورت گرفت

اسقف ارامنه مهمان پارلمان شهر

خبر کوتاه
اسقف ارامنه مهمان پارلمان شهر

برای نخستین بار در ادوار شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش؛ اسقف اعظم و خلیفه ارامنه تهران به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) و ایام آغاز سال‌نو میلادی دیروز مهمان پارلمان پایتخت بود. در ابتدای ورود سبوه سرکیسیان به ساختمان شورا در خیابان بهشت؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی دیگر از اعضای این نهاد از خلیفه ارامنه تهران استقبال کردند. پس از پایان سخنرانی خلیفه ارامنه تهران و هنگام ترک ساختمان شورا، احمدمسجدجامعی کتاب «ایران سرزمین شکوه و زیبائی» را به رسم یادبود به وی هدیه داد. در پایان نیز تعدادی از اعضای شورا از جمله محمدجواد حق‌شناس و محمود میرلوحی وی را بدرقه کردند.

خلیفه ارامنه تهران در سخنرانی خود که حدود 10 دقیقه به طول انجامید، تأکید کرد: همه ادیان بر ایجاد صمیمیت و دوستی تأکید دارند و البته این از ویژگی‌های خاص ایران و فرهنگ ایرانی نیز هست. وی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که صلح و عدالت تنها زمانی تحقق می‌یابند که گفت‌وگو و دوستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان الهی برقرار شود، افزود: تاریخ ایران گواه این واقعیت است که ساکنان این سرزمین از دیرباز پیرو هر کدام از ادیان الهی که بوده‌اند، در کنار هم زیسته و فعالیت کرده و با همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام و دوستی متقابل حقانیت آیات کتب مقدس را به اثبات رسانده‌اند.

اسقف اعظم ارامنه تهران با اشاره به اینکه امروز پیروان ادیان مختلف و به‌ویژه ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی ایران از آزادی‌های تصریح شده در قانون اساسی در جهت رسیدگی به احوال شخصیه خود برخوردارند، گفت: ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود. متأسفانه جهان این واقعیت مسلم را انکار می‌کند. سبوه سرکیسیان افزود: در این ایام فرخنده نگاه همه ما به بیت اللحم مکانی که عیسی مسیح به‌عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا ‌زاده شد، دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز است.

وی گفت: بیت اللحم این روزها به‌دلیل تصمیم ناعادلانه رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور   به بیت‌المقدس و بی‌توجهی به موازین بین‌المللی در وضعیت فاجعه باری به سر می‌برد. وی ادامه داد: در اینجا باید این نکته را مورد تأکید قرار دهم که براساس اللهیات مسیحی حیات سرزمین اسرائیل که به آن در عهد قدیم اشاره شده است پس از آنکه از پذیرفتن عیسی مسیح به‌عنوان مسیحای وعده داده شده از سوی پیامبران پیشین خودداری کرد، پایان یافت. در نتیجه فلسطین موطن ملت فلسطین بوده و بیت‌المقدس پایتخت آن است. این ادعا که بیت‌المقدس از قدیم پایتخت اسرائیل بوده است و اخیرا نیز توسط یکی از مقامات سعودی در مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد، دروغی آشکار است. وی تأکید کرد:  آری،  بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و مکانی مقدس برای پیروان 3دین توحیدی به شمار می‌آید

این خبر را به اشتراک بگذارید