
تقویتکننده کسبوکارها
در سالهای اخیر، صاحبان مشاغلی که با هوش مصنوعی آشنا شدهاند پیشرفتهای محسوسی در تجارت خود داشتهاند

زهرا خلجی- روزنامهنگار
ابزار هوش مصنوعی کسبوکار، نرمافزاری است که از فناوریهای هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین (ML)، پردازش زبان طبیعی (NLP)، جستوجوی معنایی و تجزیه و تحلیل احساسات برای بهبود اجرای وظایف بازاریابی و گردش کار استفاده میکند. ماهیت ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی کاملا پیچیده است، اما به بیان ساده، آنها دادهها و ورودیهایی را دریافت میکنند که انسانها تغذیهشان میکنند تا اقدامی براساس درخواستشان انجام دهند. موارد استفاده زیادی از هوش مصنوعی در کسبوکارها وجود دارد، اما بازاریابی در رسانههای اجتماعی بهویژه از این سیستم سود بیشتری میبرد. براساس گزارش وضعیت رسانههای اجتماعی 2023، 97درصد از رهبران کسبوکار موافقند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی شرکتها را قادر میسازد که دادهها و بینشهای رسانههای اجتماعی را بهطور مؤثرتری تجزیه و تحلیل کنند و از آن برای بهبود کلی تلاشهای بازاریابی خود بهره ببرند. ابزارهای زیادی برای سروسامان دادن و سرعت بخشیدن به کسبوکارها تاکنون توسعه یافته و معرفی شده است، اما در این میان چند نمونه از همه بهترند که آنها را معرفی میکنیم.
Sprout Social
قابلیتهای هوش مصنوعی Sprout Social تأثیر کسبوکار را از طریق شبکههای اجتماعی تسریع میکند و بنابراین میتواند همکاری بین تیمها را تقویت کند تا هنگام تعامل با مخاطبان بهترین عملکرد خود را بهکار بگیرند. Sprout طیف وسیعی از عملکردهای بازاریابی را ارائه میدهد، از زیر نظر گرفتن رسانههای اجتماعی و مراقبت از مشتری گرفته تا بازاریابی دیجیتال و هوش رقابتی. هوش مصنوعی و اتوماسیون آن به پردازش بیش از 50 هزار پیام در ثانیه و 600 میلیون پیام در روز کمک میکند.
وجه مثبت
این ابزار به کاربر این امکان را میدهد از قدرت مکالمات اجتماعی خود با به نمایش گذاشتن اطلاعات مهم تجاری استفاده کند.
وجه منفی
قیمت اشتراک ماهانه این سرویس چیزی بین 246 تا 499دلار است و برای شرکتهای در حال رشد توجیه دارد.
Salesloft
یک پلتفرم تعامل فروش است که مجموعهای از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی را برای کمک به تیمها برای مدیریت کارآمدتر گردش کار خود ارائه میدهد. این ابزار پاسخگویی به ایمیلها، تماسها و مدیریت کاربران را انجام میدهد. برای مثال، میتوانید روباتهای چت را برای ارائه پاسخهای شخصی، پرسیدن سؤالات و هدایت مکالمات به یک نماینده فروش انسانی درصورت نیاز مجهز کنید.
وجه مثبت
Salesloft به کسبوکارها کمک میکند تا بهراحتی مخاطبان خود را تقسیمبندی کنند و به آنها اجازه دهد افراد مناسب را با کمپینهای مناسب هدف قرار دهند.
وجه منفی
هزینه اشتراک ماهانه این پلتفرم 99دلار است.
Taskade
یک برنامه مدیریت پروژه با ویژگیهای هوش مصنوعی داخلی است. شما میتوانید کار را با توصیف پروژه خود ازجمله اهداف، ضربالاجلها و معیارهای موفقیت شروع کنید سپس Taskade یک روبات چت ایجاد میکند که متخصص کمک به شما در آن پروژه است با ایجاد یک جدول زمانی، برنامهای گام به گام ترسیم و در نهایت پروژه را براساس بازخورد شما ویرایش میکند. همچنین داشبوردی برای ردیابی عملکرد در طول زمان و همکاری با همکاران ارائه میدهد.
وجه مثبت
نمای تقویم به شما نشان میدهد که چه زمانی وظایف مختلف در حال انجام است.
وجه منفی
حسابهای کاربری رایگان درخواستهای محدودی میتوانند داشته باشند.
Reclaim.ai
مملو از ابزارها و ویژگیهایی است که برای بهینهسازی گردش کار طراحی شدهاند. یکی از ابزارها ویژگی «جلسات هوشمند» است که بهطور خودکار جلسات را براساس در دسترس بودن افراد برنامهریزی میکند. کاربر همچنین میتواند برخی از عادتهای روزانهاش را روی آن آپلود کند تا بعد بهطور روتین به تقویم اضافه شوند. این ابزار بهطور سیستماتیک هر روز به شما درباره کارآمدیتان گزارش میدهد. در این پلتفرم ابزارها و ویژگیهای برنامهریزی رایگان زیادی وجود دارد.
وجه مثبت
این ابزار برای صاحبان مشاغل با برنامهریزی دقیق عالی است.
وجه منفی
صاحبان مشاغل کوچک ممکن است به همه ابزارهای آن نیاز نداشته باشند.