• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24756
+
-

ترکش‌های یک فریاد جمعی

ترکش‌های یک فریاد جمعی

استارت آبی‌‌ها در لیگ برتر خبرساز بود. درست است که بازی اصلا چنگی به‌دل نزد و برخورد احتیاط مفرط تیم جلالی با ترکیب درهم ریخته آبی حداقلی از جذابیت را به دنبال نداشت اما خبرهای مهم‌تر روی سکوهای تماشاگران جریان داشت. از پیش از شروع بازی اعتراض‌های پراکنده به وزیر ورزش به‌خاطر وضعیت استقلال شروع شد و رفته رفته جایش را به فحاشی‌های دسته‌جمعی داد. 

 خشم آبی
هواداران استقلال در هفته‌های گذشته فقط خبرهای ناامیدکننده به گوش‌شان رسید. از رفتن ستاره‌های ملی‌پوش و به نتیجه رسیدن مذاکره با خارجی‌ها تا ماجرای 3برصفر شدن سوپرجام به نفع حریف قرمزپوش. چند روز منتهی به بازی جو ملتهبی در فضای مجازی میان هواداران شکل گرفته بود و مشخص بود که دامنه آن تا روی سکوها ادامه خواهد داشت. فحاشی و خشم هواداران آن‌قدر بالا گرفته بود که در حین پخش زنده بازی صدای آمبیانس ورزشگاه بسته شد تا اعتراض‌ها به گوش تماشاچیان تلویزیونی نرسد.

  دوربین خبرساز
تصویری که بعد از بازی در فضای مجازی دست به دست می شد حضور چند لباس شخصی با دوربین هایی در دست بود که در حین اعتراض های تماشاگران از آنها فیلم می‌گرفتند.این اقدام البته با شعارهای اعتراضی هواداران خطاب به افراد دوربین به دست هم منتهی شد و البته در فیلمبرداری آنها خللی ایجاد نکرد. آن‌طور که لیدر آبی‌ها می‌گوید که دوربین‌ها را یگان ویژه به‌کار گرفته بود تا رفتار تماشاگران را دقیق‌تر رصد کند. روز گذشته محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش خبر داد که: «خوشبختانه عوامل اخیر تحریکات توسط عوامل انتظامی و اطلاعاتی شناسایی شده و به‌زودی برخورد لازم با آنها انجام خواهد شد.» و البته باید دید که این برخورد واقعی خواهد بود یا تنها از سر تهدید و برای خاموش شدن اعتراضات احتمالی هفته‌های بعد ابراز شده است. 

 رمزگشایی از پست اینستاگرامی ناظمی
یک روز پس از حمله همه جانبه تماشاگران در ورزشگاه به وزیر، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش با انتشار پستی ضمن تمجید از توانایی‌های فتحی برای حل مشکلات استقلال به برخی تذکر داد که استقلال سرمایه ملی است و برای حفظ آن و رضایت هواداران با کسی تعارف نخواهند داشت. ناظمی در پست خود این برخی عزیزان را کسانی معرفی کرده که توفیق خدمت به استقلال را ندارند یا از دست داده‌اند. استفاده از کلمه « توفیق» شاید طعنه به پندرا توفیقی باشد که تا همین چند هفته پیش عملا نفر دوم باشگاه استقلال بود. شاید هم مخاطب این پست علی فتح‌الله‌زاده، مدیر عامل اسبق استقلال باشد که در میان هواداران همچنان از محبوبیت نسبی برخوردار است و شاید در نظر وزارت ورزش انتقادهای او از عملکرد مدیران، به نارضایتی هواداران دامن می‌زند. مثل همین دیروز که فتح‌الله‌زاده در اظهار نظری اعلام کرده بود اگر مسئولیتی داشت 8 میلیارد تومان برای حفظ تیام خرج می‌کرد! البته روز گذشته داورزنی هم در بخشی از صحبت‌هایش اشاره‌هایی به مدیران قبلی داشت که فتح الله‌زاده هم می‌تواند مخاطب این کنایه‌ها باشد:« افراد مشخصی با بلوا و هیاهو به‌دنبال برهم زدن آرامش و روند موفقیت‌های استقلال هستند، در حالی که عملکرد و سوء‌مدیریت آنها موجب گرفتاری‌های فراوان، بدهی‌های سنگین و پرونده مفصل در کنفدراسیون فوتبال‌ آسیا و حتی مراجع قضایی علیه استقلال شده است. » این صحبت‌های داورزنی البته پاسخ فوری فتح الله زاده را به همراه داشت:«آقایانی که معاون می‌شوید؛ آقای X و Y به من توهین نکنید، اگر بلد هستید تیم را اداره کنید، اگر نه، تیم را به من بدهید تا سه ساله استقلال را درست کنم. این کارها نامردی است!»

 تحولات در راه است؟ 
هفته گذشته اعلام شد که  چند چهره خوشنام و موثر قرار است به ترکیب مدیریت باشگاه اضافه شود. شنیده‌ها حاکی از این است که میرشادماجدی احتمالا معاون ورزشی باشگاه خواهد بود. در عین حال گفته می‌شود که حسن روشن هم یکی از چهره‌هایی است که احتمالا در ترکیب هیات مدیره جدید حاضر خواهد بود. 

 بالاخره اوضاع خوب است یا نه؟
خبرگزاری فارس دیروز در مطلبی تحلیلی، مواضع وزیر ورزش و سرپرست باشگاه استقلال را با هم مقایسه کرد و به یک تناقض آشکار رسید: «امیرحسین فتحی،سرپرست استقلال در پایان اولین هفته مسابقات در شرایطی از روزهای بحرانی این تیم صحبت کرد که مسئولان پیشین باشگاه و البته وزیر ورزش و جوانان کمتر از 20 روز قبل چنین عقیده ای نداشتند و معتقد بودند در این چند وقت اخیر ثبات و موفقیت در هر دو باشگاه پرطرفدار حاکم بوده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید