• دو شنبه 7 آبان 1403
  • الإثْنَيْن 24 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 28
شنبه 5 آبان 1403
کد مطلب : 238533
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z47ww
+
-

مربای کدو حلوایی

مربای کدو حلوایی


مواد لازم:   کدو حلوایی: 2کیلوگرم  شکر: 2کیلوگرم  زعفران دم‌کرده غلیظ: به میزان لازم  آبلیمو : 2قاشق غذاخوری  آب: 6لیوان ‌ هل سبز خردشده: 10عدد

روش تهیه: 1. کدو را بشویید. پوست و تخمه‌های آن را جدا کنید و به شکل دلخواه برش بزنید. مربای کدو حلوایی رنده‌شده هم مرسوم است. هرچه قطعات کدو ریزتر باشد، بافت نهایی مربا بهتر می‌شود.
2. کدوها را با یک لیوان آب نیم‌پز کنید. مراقب باشید که کدوها زیاد نپزند و له نشوند. وقتی کدوها نیم‌پز شد، آنها را آبکش کنید و کنار بگذارید تا خشک شوند.
3. آب و شکر را مخلوط کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید شهد مربا قوام پیدا کند و غلیظ شود. برای آزمایش میزان قوام شربت مربا کمی از شربت را با قاشق بردارید و اجازه دهید سرد شود. اگر شربت مثل عسل کشدار بود و به‌سختی از قاشق ریخته شد، قوام شربت مربا مناسب است.
4. کدوهای نیم‌پزشده را به شهد اضافه کنید و این ترکیب را روی حرارت ملایم به‌مدت 45دقیقه بپزید. اگر کدوها سفت بود، مدت زمان پخت را بیشتر کنید. مربا را چند بار هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد.
5. در 10دقیقه پایانی پخت مربا، دانه هل خردشده، آبلیمو و زعفران دم‌کرده غلیظ را به مربا اضافه کنید و بعد از 10دقیقه شعله گاز را خاموش کنید تا مربا خنک شود. اگر به مربای در حال پخت آبلیمو اضافه کنید، احتمال شکرک زدن آن کم می‌شود.


نکته: حین درست شدن مربا درِ قابلمه را نگذارید، چون هم مربا بدرنگ و کدر می‌شود و هم روی گاز سر می‌رود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید